Mer bandy!

Innebandy

Det har varit alldeles för lite innebandy på den här bloggen. För er som är intresserade av att följa ett division 2-gäng från "insidan", så hoppas jag ni kommer att gilla mina inlägg under säsongen. För det kommer bli några sådana...

Jag är väl ingen unik innebandyspelare direkt. Kan inte zorra, är grymt oteknisk och har väl tappat det mesta av ett tidigare ganska så bra skott. Jag har inga finter, snabbheten är jämförbar med en trött Lada och spelsinnet har nog varit bättre. Istället får jag leva på min tyngd och placeringsförmåga för att kunna spela enkelt. Viljan finns där och med den kan man gå långt... har jag hört.

Att jag lirar med "gubbar" som är minst 10 år yngre ser jag inte som någon nackdel. Snarare tvärtom. I ett omklädningsrum är det i stort sett samma snack, hur lastgammal man än är... Det är nog därför många (inklusive jag) har så förbannat svårt för att lägga av i tid.

Just nu är det kampen mot skadorna som gäller. Jag kämpar fortfarande med en bristning i vänsterlåret som håller i ungefär 7 km innan muskeln tar slut. Innebandy är inte att tänka på för tillfället. Jag hoppas att jag kan börja vara med på innebandyn om någon månad. Men jag har inte satt upp något datum. Jag väntar hellre några matcher in i serien innan jag går på, så länge jag blir helt skadefri. Jag skall ta ett snack med min sjukgymnast och hitta bästa vägen tillbaka. Han är förövrigt nere i Valencia nu med sitt Elfsborg. Rätt schysst arbetsdag eller hur?

Igår tog jag mig runt milen i Skatås på 50 min. Fast det kändes som jag stog still sista tre då låret "tog slut". Idag är det snabbhet och bål/mage-träning. Snabbheten tar jag som uppvärmning för några ruscher blir det inte i nuläget men bål/mage-träningen är riktigt bra. Och tuff! Vi syns i hallarna (eller på rehabträningen!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback