Roadtrip

Vad gör man en lördag när man vaknar upp och tror att man vaknat i Waterworld. Trodde nästan att Kevin skulle simma förbi utanför mitt fönster, trots att jag bor på tredje våningen. Fast nu regnade det inte när jag vaknade men det måste varit nåt slags rekord idag. Jag åkte upp och plockade upp Stenmarck i Mundaaahhl änna och så bar det av för helgens roadtrip. Vi startade med att fylla på depåerna på Tintin, var annars? Sen styrdes Astran mot Borås och senare Hofsnäs. Där gjorde vi hembesök på herrgården hos Ida och Danne. Måste ju titta till mina nyinflyttade vänner och se hur det går för dem inför öppningen av deras nya satsning. Ser fram emot ett julbord! Efter en rundtur och en kaffe styrde vi vidare mot Lager 157 som har outlets för diverse kläder. Stenmarck hittade lite nya scenkläder och själv kunde jag inte låta bli en munkjacka och en långärmad t-shirt. Jag är tamejfan hopplös...

Annars fanns det inte så mycket att bjuda på i klädväg men nu har jag åtminstone vart där. Vi åkte sedan via Ulricehamn tillbaks och hann med en kaffe hos Aga och en tripp förbi nya huset. Efter en bagel och tre kaffe så var hungern rätt stor hos både mig och Stenmarck. Och eftersom det är turnépaus idag så kunde vi unna oss en pizza. Sedan plockades min Milan-broder, Svanis,  upp och även Tobbe. Vi paddlade ner till Oleary's för att knapra nachos och titta på en målrik, underhållande och rolig.... nä, nu ljuger jag som faaaan. Katastrof! målrik var den men vi förlorade mot Inter och älsklings-hat-favoriten Materazzi gjorde mål oxå. Sms:et från Simone kom som ett brev på posten. Interista di merda!

Tillbaks hemma och imorgon blir det att heja fram mina lagkompisar mot Robertshöjd. Skall bli kul att se om parketten i Valhalla funkar lika dåligt som Rydsbergshallen. 

 Ont i foten idag igen. Skall ringa ny tid hos sjukgymnasten på måndag. Nu får det snart hända något, annar slutar det väl så här i sommar....


116777-8

...visst är det likt?! Nästan skrämmande likt mig för två år sen när jag bara var tre kilo från tresiffrigt. Snacka om väckarklocka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback