nervoso

Det var länge sen jag var nervös en hel dag för något. Jag hade seriösa problem med svettningar i handflatorna vid 10.30 idag. Jag sov sammanlagt tre timmar i natt. Jag hade fjärilar i magen HELA dagen. Jag kände mig som 13 år igen. Ingen koll på något och med tusen tankar att bearbeta utan facit på hur fan man tar hand om tankarna. La mig och läste igår natt och släckte nån kvart efter midnatt. Ganska trött då men tre timmar senare så vaknade jag. Och inte bara vaknade, jag var klarvaken. Hopplöst. Musiken som jag ställt så lågt som möjligt när jag lagt mig dundrade nu ut från högtalarna. Volymen var den samma men toleransnivån skilde sig lika mycket som skillnaden på en Rolls Royce och en Ford Taunus. Det kändes som basen var kopplad direkt in på städet eller hammaren i örat. Helt j-vla omöjligt att somna. Till saken hörde att jag hade ätit två frallor till frukost, inget konstigt där... men till lunch var det soppa på SOHO. (japp, det finns i Götet oxå). Den bestod av fem små räkor, en mussla... EN jävla mussla, två små bitar av nån fisk och krutonger som visade sig vara en brödbit som stoppats i rosten. Det var jättegott men frasen "försvinnande gott" har aldrig varit mer aktuell. Mängden mat var ett skämt. Det var lika mycket mat som Ally Mcbeal anser vara en förrätt. Passar så där in på min träningsdiet just nu...

Efter den feta lunchen så åkte jag upp till Janne och sprang femman i Skatås. Fick först köra lite ultraljud på mig själv medans sjukgymnasten/playern skrev journaler. Det kittlade gott i vaden. Vi körde femman och tog oss runt på hyfsade 23.29. Under fem minuter per kilometer. Rätt ok faktiskt med tanke på att jag varit borta fem veckor. Skönt när man känner att man tar sig runt utan att helt ta slut i spåret. Efter det så var jag tvungen att städa lite hemma och åka och handla för morgondagens date. Att handla gick bra men städningen drog ut på tiden för jag satt i telefon lite för länge. Tobbe som är på väg till den svenska hufvudstaden lånade min bil för att hämta grejor hos sin brorsa och efter ett tag så fick jag ett samtal från honom. Första frågan löd: -"Du, maten i bakluckan.... skall du ha upp den eller?" Då kanske ni får en idé om hur tankspridd jag var den dagen. Som sagt... nervös var bara förnamnet.

Jag avslutade ändå med att käka middag. Käkade en tallrik yoghurt vid 23.30-tiden som middag men det hjälpte föga!!! Jag hade kunnat äta boken som låg på nattduksbordet då. Men istället bet jag ihop och försökte somna ändå. lyckades halvslumra fram till 5 kanske och låg sen och vred mig fram till kvart i sex. Då gav jag upp och övergav sängens varma säkerhet och fixade frukost. Körde ner i garaget på jobbet vid sju och kände mig som en urvriden disktrasa. kunde inte koncentrera mig ordentligt på hela dagen. Underbart. Det var länge sen jag var så nervös... både härligt och skrämmande på samma gång. Hur det gick? nä, det säger jag inte här! 

Imorgon är det en ny dag och då är det avslutning för Bk Botta Matts. Vårt korplag där jag hamnat som sammankallande/coach/drivande. Vi slutade på femte plats i division 4 korpen. Ni fattar sjäva... vi lirar inte fotboll för att vi är duktiga. Imorgon har vi avslutning och vi tänkte sätta oss på Pasta plus och käka. Lite italienskt funkar ju alltid! Sen får vi se var vi hamnar. Jag kan lova en sak i alla fall... vi hamnar inte på Depp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback