hysteri på Ica

Dagen innan julafton och idag var jag nere på Olskrokstorget och skulle ha tag i nässpray och frukost til mig och min... (jag har ju iofs inte frågat chans än men...) flickvän.

Först var jag inne på textilhörnan och handlade ett täcke, men först efter att tvingats stå en kvart i kö på bankomaten. De hade givetvis problem med att dra kortet på textilhörnan. Nästa kö jag stog i var på ica. En tant i övre pensionsåldern, kunde inte sluta köra in i hälarna på mig med sin rullator. Vet inte om hon hade bråttom eller om hon försökte ta igen något på yngre grabbar i största allmänhet. Vem vet, hon kanske har haft det tufft med sådana genom åren på Ica... Till slut fick jag åtminstone kommit fram i kassan och handlat lite mat.

Jag såg många desperata ögon på ica idag. Sönderstressade människor som såg ut som de skulle falla i bitar. Det såg ut som en dekadent musikvideo av Jonas Åkerlund, eftersom jag naturligtvis hade ipoden proppad i öronen som vanligt. Lite kul att se dagen som en musikvideo på mtv eller nåt...

Jag hann med apoteket med och där var det nästan ingen kö alls som tur var.

Hade tänkt köpa julklapp till syrran idag men det blev inte av idag. Det får köpas in imorgon helt enkelt. Det och lite mat som beställts av syster-yster.

Kom fram till imorse att jag hade sovmorgon idag.... och de nästa 10 dagarna... Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback