Aragorn eller Eragon?

Igår var jag på Eragon och efter den så hamnade jag framför tv:n och där var det Aragorn med sällskap som huserade. Får ju säga att det var klasskillnad. Till fördel för Tolkiens mannar då...

Eragon, om jag skall våga mig på en recension, var väl lite för mycket tonårs-film för min smak. Helt ok som en söndagsmatiné men lite för mycket barnhjältar och något som kunde gjorts riktigt häftigt blev istället lite barnsligt. Huvudrollsinnehavaren var ju sådär sockersöt så att alla damer i salongen säkerligen trivdes och naturligtvis fanns det en vacker donna för oss killar att titta på... det brukar ju vara så.

Utan att berätta för mycket om handlingen så kan jag säga att den var väl ok men jag gillade inte slutet.

Jag sätter två betyg. Är jag på riktigt bra humör och sitter och håller tjejen i handen så kan det vara ett ok tidsfördriv i 100 minuter och jag kan sträcka mig till ett godkänt betyg till och med. Men då är jag väääldigt snäll.  3 av 5.

Skulle jag gå med en polare och ha lite mer krav på underhållningen så får den ett överstruket betyg. Speciellt slutet. 1 av 5 kanske då...

Men har ni inte sett den och ingen av de andra 27 filmerna på menyn passar, så bilda er en egen uppfattning och gå och kolla.

När vi ändå är inne på film, jag såg Déjà Vu häromdagen. Här snackar vi en mycket bättre film! Jag är inte jordens största Denzel-fan men tycker ändå han är bra. En riktigt schysst thriller/action. Trailern lovar mer som vanligt men den var ändå en ok filmupplevelse. Kan rekommenderas faktiskt. Den får 3 av 5 med plus på.

Bäst betyg för dagen får ändå Edward Nortons film från : The Illusionist. Här har vi äntligen en film som inte följer Hollywoods standardfilm. Kille-träffar-tjej-och-räddar-världen-typ. Nej, en lite udda film där Nortons skådespeleri utan att prata så mycket håller världsklass. Synd bara att jag listade ut handlingen med nån halvtimme kvar. Hade jag inte gjort det så hade det blivit toppbetyg. Hatar när jag inte blir lurad och vet hur saker kommer sluta. Det blir bara 4 av 5.

Idag hade jag min femte sovmorgon på raken. Nu är det fem kvar... Har haft de lugnaste fem dagarna på länge och har vilat ut riktigt riktigt ordentligt. Härligt att känna att kroppen laddar batterierna. Till och med så bra så att jag tar mitt första löppass i uppehållet idag. Nytt pass imorgon. Dax att väcka kroppen lite nu tills säsongen drar igång igen efter helgerna.

Kommentarer
Postat av: Johnnyanastasia

Very interesting & professional site.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback