In the zone

Var och tittade på Green Zone idag med kusin vitamin. Vi var sugna på krigsfilm och mustig action. Och vi fick det och en riktigt bra story på köpet om USA:s invasion av Irak och jakten på massförstörelsevapen som aldrig fanns. Det var en sån där film som aldrig fick mig att undra hur mycket klockan var.

Köpte en påse bilar och en påse Poly. De överlevde inte ens reklamen. Kanske inte årets mest näringsrika middag men... förrätten på två cheeseburgare från Mcsnabbis vägde kraftigt upp onyttigheten med ännu mer onyttigt. Och minus och minus blir ju plus! Det är ju det viktigaste man kommer ihåg från matten i högstadiet.

Därför blev det ingen träning ikväll. Ett minus till... fan. Då är vi ju tillbaks på minus igen då.

Åkte buss till jobbet idag. Erika behövde bilen och jag fick utelämna mig i Västtrafiks händer. Jag gjorde misstaget att tro att jag inte behövde titta upp några tider och hamnade på Sahlgrenska, där jag skulle byta till 58:an. Jag tittade upp på displayen i kuren och konstaterade att nästa 58 till Brottkärr gick om 48 minuter. Nämen så att...

Jag fick tänka om och tog nästa vagn till Marklandsgatan och hittade en buss som stannade på motet närmast mitt jobb. På fel sida leden och 5 - 10 minuters promenadväg från kontoret. Så när jag sådär en 45 minuter efter att jag lämnat hemmet traskade de sista metrarna till kontoret så möts jag av... 58:an. Det var bara det att den hade en annan slutdestination än Brottkärr. Så nu vet jag det oxå.

Som tur var så slapp jag ta bussen hem. Fick åka familjeracer direkt till Biopalatset istället.

Kan inte nån sopa cykelvägarna nu? Det börjar klia i inlinesbenen...

Kommentarer
Postat av: rasmus

härligt härligt

Postat av: Olaelle

Very interesting & professional site. You done great work.

2011-05-07 @ 11:51:32
URL: http://olaelle.blogsmall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback