How Stella got her name back

Idag blev vi mästare i kavaj. Både jag och Erik. Vi hade giltigt skäl till att inte vara med på matchen. Eriks och Therese lilla guldklimp skulle få sitt namn. Så välkommen Stella!

Stella, om ni inte redan visste det, betyder ju stjärna. Både på latin och italienska. Väldigt vackert namn.

**************

Kärra lyckades strula till det och förlora, så vi hade faktiskt vunnit serien redan innan matchen spelades idag. Så att vi vann med 10 - 8 gjorde ingen skillnad. Erik fick sms-rapporter från secket. Vi hade full koll. Mest nervös var Erik att Mats skulle gå och rycka i poängligan. Nu blev det inga pinnar från Mats och det ger ett gastkramande läge inför sista matchen. Båda ligger på 1 + 1. Redan nu står det klart att Mats och Erik kommer bilda anfallspar i 1:a femman.

Let's get ready to rumble!

När jag hör namnet Stella så tänker jag inte bara på Bellas syssling Stella. Jag tänker på filmen med Angela Bassett som Stella i filmen; How Stella got her groove back. En riktig chickflick som gav mig såna där feelgood-vibbar. Jag är inte mer man än att jag kan erkänna att jag gillade filmen riktigt mycket. Whoopi är med oxå (coolt namn det med för övrigt).

En film jag däremot inte gillade var Did you hear about the Morgans. Jag har ett tips! Titta inte! Det var så tragiskt dåligt att jag mådde fysiskt dåligt. Jag tog mig igenom hela faktiskt men samspelet mellan Sarah "överskattad" Jessica Parker och Hugh Grant är lika obefintligt som samspelet mellan Jakob Eklund och Kayo i Pillertrillaren. Jag har svårt att hitta en värre liknelse än Jakob Eklund. Men Hugh Grant har spelat in liiiiite för många filmer med exakt samma upplägg. Det ser ut som han lider och Sarah J.P. är så förbannat onaturlig. Katastrof. Taskig dialog är bara förnamnet. Släng in några sterotyper av amerikanen från landet som är skjutgalna och dumma elaka gangsters som jagar det s.k. paret. And there you have it: Pure disaster.

Då är det bättre att lägga tiden på Solsidan. Vilken underbar tv-serie. Där snackar vi humor. Johan Rheborg är ju helt fantastisk som neurotisk Saltis-bo. Påminner lite om hans roll som kamin-mannen, om ni kommer ihåg den. Grym! Rätt igenom.

Kommentarer
Postat av: Berntalida

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback