Disastro Pixbo

Aj aj aj. Jag fick en inbjudan av Runne, att ta med mig lite kollegor. Som tur var så fick jag inte med mig några till kvällens västkustderby. För hade de kommit, så hade de aldrig tittat på innebandy igen. Eller är jag för Pixbo-färgad? Matchen stängdes vid 0 - 1. Inte en min från Pixbospelarna. Inte en reaktion från bänken. Inte en reaktion från någon. 0 - 2, samma sak. 0 - 3... jaha. 0 - 4, nej men vi fortsätter väl rulla boll och backa hem då.

Suck!

Var fanns gnistan? De som ville mest var ungtupparna men med det här liret så har man definitivt inte i ett slutspel att göra. Här krävs en väckarklocka snarast!

Nu fick jag inte med mig mina kollegor men väl några polare. Ett par bira och expresshissen ner från himlen var väl det bästa med den här kvällen. Lite uppsnack om matchen funkar ju alltid. Då visste vi inte hur illa det skulle bli. Även om vi hade våra föraningar.

Ibk Göteborg (div multum) snurrar ändå på. Vi gjorde väl kanske vår spelmässigt svagaste match på riktigt länge och fick ändå med oss tre nya pinnar efter 5 - 4 mot Kåhög. Vi hade dåligt passningsspel och dålig rörelse men vägde upp det med alldeles för många felbeslut. Synd ändå när det är seriefinal. Alltid seriefinal.

Jag hade promenerat runt hela stan på förmiddagen och laddat med fisksoppa till lunch. Det var kanske lite för lite energi i musslorna, vad vet jag? Min insats var inget att skriva hem om. Jag har nog aldrig slagit bort så mycket boll rätt in i mitten. Här, varsågod! Kontra! Det skall bli betydligt bättre nästa fight. Då är det ju ändå seriefinal... Inte ens en sketen kasse. En ynka assist var ju ingen tröst direkt.

Det var inte mycket positivt i det här inlägget... får väl bli en ändring på det va? Hade en helt underbar söndag OCH fredag i helgen. I fredags smet jag tidigt från jobbet och hämtade upp familjen hos goda vänner. Det hann tjötas lite innan vi styrde Alfan mot Saluhallen. Där mös vi omkring och shoppade havets goda. En riktigt god fisk/mussel/räk-soppa och en flarra vitt. Så in i h-e gott. Ursäkta språket. Soffmys med familjen och bara gotta sig i sällskap med mina absoluta favvotjejer. Skönt med helg oxå när grannarna ovanför hade röjarskiva hela torsdagnatten. Den festen drog igång 03.45 och höll på riktigt länge. Synd att man inte var bjuden bara.

Söndagen fick vi fint besök från hufvudstaden och en brunch med Linderoth + bättre hälft. Vi hamnade på Ritz. Det var Tobbes förslag och det var riktigt bra. Inte Soho-klass men alla ingredienser man ville ha fanns där. Kycklinglåren, revbenen, fruktfatet och desserter. Trevliga lokaler och inte allt för fullt. 24:e är ju såklart alltid den 24:e. Efter brunchen promenerade vi hemåt och jag ställde mig och gjorde mormors spagetti. Hönan hade köpts in, grytan var ndedplockad från hyllan och sådär en 5 timmar senare så var storkoket klart. Pasta, rödvin, höna som kokat tills köttet i princip lossnat från benen. Yummie!

Nu skänker vi en tanke till alla Pixbo-lirare som grämer sig efter torsken. Kom igen nu gubbar!


Kommentarer
Postat av: Dallas

=)

2010-01-25 @ 22:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback