...och bilen går bra?

Mitt uppe i ekorrhjulet. Jobbet rullar på men sen skall man hinna administrera allt med Sommarskolan. Nu har jag suttit några timmar varje dag känns det som i nån vecka. Sen lite annat jobb hemma och så vill man ju hinna umgås med familjen oxå. Vem det nu än var som uppfann det här med 24 timmar på ett dygn - en sak är säker, han tänkte väldigt fel.

Jag fick höra att en normal människa gör aktiviteter för runt 46 timmar på ett dygn. Det kan ju vara lite svårt kanske men tänk på att man nästan alltid gör flera saker samtidigt nuförtiden. Du lagar mat och samtidigt kollar du mejlen lite snabbt och städar lite emellanåt. Du tittar på tv, samtidigt som du leker med barnen OCH städar lite till. Du kör till jobbet och talar samtidigt i telefonen. Ni hajar. Inte konstigt att man är lite småstressad.



OS snart förresten. Jag har inte ens tänkt på det förrän nu.

Stressen toppas av några futtiga timmars lågkvalitativ sömn. Bella vaknar inte och störtskriker, hon ligger och pratar lite med sig själv bara. Men jag vaknar varje gång. Som tur är så sover hon väldigt bra, bara inte när jag skall sova. Jag kanske får lägga mig samtidigt som henne. Men det känns lite osocialt att "träffa säcken" redan vid 8-tiden.

Efter att ha vänt och vridit på kronorna som vi inte har, så drömmer vi oss bort till Italien i sommar. Bästa polaren Ryan kan hjälpa till och det ser ut som vi kommer iväg 1,5 vecka i september... förmodligen. Lite mer extrajobb bara, så löser det sig. Det lutar åt några dagar i Milano (så jag hinner visa runt familjen i min gamla hemstad), för att sen avnjuta playan på Sardinien i en vecka.

Champions snart oxå. Tisdag så smäller det. Reunion med ett riktigt skönt gäng. Tyvärr inga Milan-fans... Jag får hålla fanan högt. Forza, forza!

Innebandyn är intressant. Vi leder serien med 8 poäng. Det ser ut som vi har vunnit med 6 matcher kvar. Vi bör vinna. Men vi kan ändå åka ut. Så är det när man är farmarlag. Eventuellt blir det spel i 3:an framöver för att rädda kvar laget ovanför oss. Vi får se hur det slutar. Rätt trist ändå... att vi faktiskt kan gå obesegrade ur en serie och ändå åka ut. Det måste vara nåt slags rekord!



Såg up in the air häromveckan. Jag och kusin vitamin tog en kvällsbio. Riktigt skön feelgood-rulle. Även om storyn var lite deppig och insiktsfull så var den ändå j-vligt rolig. Och Clooney är ju alltid Clooney. Hans lite mystiska MonaLisa-leende passade ypperligt även i den här rullen. En måste-se helt enkelt. Briljant manus av Jason Reitman. Och ja, visst är Jason son till Ivan, som gjorde Ghostbusters. Faktiskt så är Ivan med som medproducent på Up oxå. Briljant...


Kommentarer
Postat av: fenglingling

Julia Roberts looked sexy in little black shorts at the 'Eat Pray Love' premiere Tuesday



night in New York. The actress wore a chic and simple suit by Stella McCartney and satin



Roger Vivier heels.

<strong><a href="http://www.eluxurysall.com/">gucci</a></strong>

She hit the red carpet with Javier Bardem and some of the film's other leading men,



including Billy Crudup and Richard Jenkins. Co-star James Franco missed out on the action.

<strong><a href="www.uggs-boots-shop.com/uk/ugg.html">ugg boots</a> <strong>

2010-08-12 @ 03:24:44
Postat av: fenglingling

Julia Roberts looked sexy in little black shorts at the 'Eat Pray Love' premiere Tuesday



night in New York. The actress wore a chic and simple suit by Stella McCartney and satin



Roger Vivier heels.

[url=http://www.edhardykleidungshop.com/]billig ed hardy schuhe[/url]

She hit the red carpet with Javier Bardem and some of the film's other leading men,



including Billy Crudup and Richard Jenkins. Co-star James Franco missed out on the action.

[url=http://www.edhardykleidungshop.com/]billig ed hardy kleidung[/url]



Based on the bestselling memoir by Elizabeth Gilbert, 'Eat Pray Love' finds Roberts as

Gilbert, who after a tough divorce decides to start anew, embarking on a journey to Italy,



India and Bali in search of inner peace.



[url=http://www.edhardykleidungshop.com/]billig ed hardy bekleidung[/url]



Julia Roberts looked sexy in little black shorts at the 'Eat Pray Love' premiere Tuesday



night in New York. The actress wore a chic and simple suit by Stella McCartney and satin



Roger Vivier heels.

2010-08-12 @ 03:30:41
Postat av: Juni

Jag måste säga att jag till 100% uppskattar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback