Byggjobbare har konstiga tider

Vareviga morgon vaknar vi hemma till ljudet av borrar och sten som mals. Det byggs på en ny kåk mitt över gatan. Det drar igång vid 6.30-tiden ungefär och pågår till 8 kanske. Sen är det helt knäpptyst resten av dagen.

Varför i helvete då?

Jaha, då var det bäcksvart ute. Nu kör vi igång borren igen.

Måste man borra på morgonen för att man är rädd att störa folk mitt på dagen? Jag fattar ingenting. Varför måste alltid byggjobbare jobba så fruktansvärt tidigt? Till vilken nytta? De lägger ju ändå av några timmar senare uppenbarligen. Mycket märkligt. Minst sagt.

Nog om det!

--------------------

Är grymt sugen på nya Dan Brown-boken. Erika lyssnar på den just nu och säger att den är riktigt bra. Ljudbok är inte min tekopp bara... Men jag får kanske testa igen ändå. Eller så väntar jag på pocketutgåvan.

Just nu läser jag tredje delen om Lisbet Salander; Luftslottet som sprängdes. Jag och min älskade fästmö var nämligen och såg den andra delen på bio häromdagen. Lika bra som ettan tyckte jag och sen kom jag inte riktigt ihåg avslutningen så därför började jag läsa den igen.



Vi beställde biljetter på nätet och hann med att lämna av Bella hos syrran innan vi åkte in på stan och käkade. I god tid innan bion började flanerade vi in i baren på Bergakungen och tog en kaffe och ett glas vin. Kaffe till mig (som har körkort) och vinet till min co-driver tillika övningskörnings-elev. Där satt vi och mös tills det var 10 minuter kvar och då började vi röra oss mot ingången.

-Vilken salong är det, frågade Erika och jag tog upp biljetterna.
-Salong 6, sa jag.
-Men det finns ju ingen salong 6, sa Erika frågande.

Jag tänkte direkt att det är klart det finns en salong 6 på Bergakungen, och det gör det ju men på skärmen som visade vilka filmer som visades vid 21.00 på bergakungen så fanns ingen salong 6 med. En närmare titt på biljetten visade Biopalatset. Vi tog en rask promenad och kom in i salongen 10 minuter över. Tror inte vi missade speciellt mycket men det var lite panik ett tag. Typiskt när man hade varit ute i så god tid innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback