Seriefinal igen. Alltid seriefinal.

Fast den här matchen så skilde det rätt många lag i tabellen mellan oss och Utby. De har inte rosat marknaden i serien så här långt. Inga vinster än så länge och skall jag vara rikgtigt ärlig, så förstår jag varför. Deras 8 man såg aningens äldre ut än oss.

Bara en sån sak!

Rörelsen var sämre än vår.

Bara en sån sak!

Orken var definitivt sämre än vår.

För dagen mönstrade IBK Göteborg ett 12 man starkt lag.
I nätet: Någons dåliga samvete, ja Ågren alltså.
Deffen: Reichen, Degen, Björkner och Drevhage
mittplan: Olausson, Mats och jag själv
Offensiven: Kalle, Eddie, Nypon och Andblad



Vi började faktiskt lite knackigt men det är svårt att rulla ut ett lag som står med 5 man hemma. Eftersom vi var 11 man, så vilade Mats första perran, Olausson den andra och Eddie den sista. Ågren spelade koncentrerat och hade en hel del kvalificerade räddningar. Framåt så tröttnade till slut Kalle på nollan (i den här matchen) och satte en patenterad dragare. Sen kom målen med strid ström. I stjärnans frånvaro (Österman är på "affärsresa" i Asien), så fick jag själv ta över som Nypons radarpartner. Andblad fick jobba i det tysta med att dra på sig folk medan Nypon assisterade Öster... förlåt mig. Vad Utby hade markeringen i mitten kunde man undra vid några tillfällen men vi tackade och tog emot.

Jag kommer inte ihåg ställningen i pauserna men målen trillade som sagt in i en jämn och strid ström första två perioderna. Jag har för mig att det stod 9 - 0 efter två perioder. Vi fortsatte att måla men hann oxå släppa två kassar i slutet. Lite onödigt kanske men vi hade ju några mål att gå på.

Andblad, som jobbade i det tysta fick till slut göra mål även han. Sjätte gången gillt. Mest sprang han omkring och muttrade lite för sig själv. Tyckte jag hörde att han klagade på att han gjorde grovjobbet och inte fick sätta några mål. Själv hade jag en sån där dag när jag stod på rätt ställe vid rätt tidpunkt med rätt radarpartner. Nypon matade mig i slottet gång på gång och det var bara att rulla in bollarna. Fem blev det till slut.

En annan muttrande IBK:are var Björkner, som hade ungefär 24 skottlägen men som hade en träffbild som Stevie Wonder på olympiskt bågskytte, 200 meter... i orkanvindar. Det var fel på klubban, fel på bladet, fel på hallgolvet och fel på lindan. Oflyt ändå, att alla de där materialfelen skulle dyka upp i en och samma match.

Eddie tog sin vana trogen en klockren tvåa i anfallszon och tjötade sen på dommarna hela matchen igenom. Så mycket att vi bänkade honom i sista perioden. Allt var sig likt med andra ord. Vi vann och Eddie blev utvisad.

Mission accomplished!

Kommentarer
Postat av: Degen

Utby hette dom faktiskt... Ödmjukhet är en dygd!

2009-10-25 @ 19:59:38
Postat av: Zellén

Aj då. Det är numera ändrat. Jag måste fått en blackout av glädjeruset efter 5 kassar... :-)

2009-10-26 @ 10:19:03
Postat av: Lill-Lobbo

Står fortfarande Burås i stycket under bilden.

2009-10-26 @ 14:33:48
Postat av: Zellén

Doh!

Gör ett nytt försök...

2009-10-28 @ 11:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback