Hugo Boss

Helgen bjöd på en hel del. The main event: Hugos namngivning.

The Boss med Bella

Men vi tar det från början...


Det började med pokerkväll med grabbarna. Den här gången var Henrik värd. Det innebar att bilen styrdes mot Kungsbacka.

I vanlig ordning, så var jag lika ohet vid pokerbordet som Lasse Lagerbäck är het i kvalet. Bedrööööööövligt.

På lördagen blev det en rejäl sovmorgon. Sen blev det en fika på stan med pappa Henrik och Hugo. Hugo är lite yngre än Bella och han sover lite mindre. Vi tog det säkra före det osäkra och satte oss på Evas paley's uteservering. Hugo, eller the boss som Erika tyckte att han skulle hetat i mellannamn, gillar nämligen inte att sitta still. Det blev en pasta och lite tjöt. Mammorna var på gymmet och svettades. Kändes som en bra fördelning!



Pastan var en del i uppladdningen för IBK Göteborgs seriefinal. Vi mötte Sportlife, som låg tvåa i tabellen. Den på förhand jämna och svåra fighten blev kattens lek med råttan. Vi släppte iofs första kassen men det var mest en parantes. Sen rullade målen in med en jämn strid ström. 13 - 3 skrevs till slut segern och vi kan fortfarande stoltsera med en nolla i både förlust- och oavgjortkolumnen. Jag citerar danskjävlarna med viss modifikation: -Svingeln är vår borg.

Direkt efter matchen åkte jag upp till Kungälv för att hälsa på Bellas kusin Emil (med tillhörande föräldrar då förståss). Där var det mat och bira framför Danmark - Sverige. Jag hade dåliga föraningar och det införlivades ju med råge. Bittert. Men kanske inte helt oväntat ändå. Förr eller senare tar eran slut.

Vi sov över till söndagen och då var det dax för namngivningskalas. The Boss skulle få sitt namn officiellt. Hugo Anders Holger. Det var väldigt kul att få vara med på hans egen dag. the Boss rules! ...och då menar jag INTE Bruce Springsteen. Den karln klarar jag inte av.

Yak! ...och nej, jag gillar inte Ulf Lundell eller Bob Dylan heller.

Efter dopet hanns ett besök hos farsan med oxå. Det var ju bara ett stenkast från namngivningsfestens tillhåll. Det blev en kort visit men Bella såg nöjd ut att heja på farfar.

När vi kom hem tog det väl högst en timme innan Bella var lagd och övriga i familjen låg och sussade. Hårt. Nästa helg blir nog lugnare. Då skall Erika på ladies night. Och så är det seriefinal för IBK Göteborg. ALLTID seriefinal. Vi får nog snart börja förlora om vi skall slippa gå upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback