På promenad in da hood

Ja, det gamla alltså. Idag hastade jag hem mellan jobb och skjutsade upp Erika till frisören. Sen gick jag runt med Bella medan Erika toppade luggen. Hon blev för övrigt inte nöjd med att håret blev kortare än hon tänkt sig. Ovanligt! Verkligen...

Men jag fick en timme att gå runt med vagnen och få lite sköna vibbar i Lunden. Där har man ju tillbringat en hel del tid. Jag gick Danska vägen upp och ner och tittade in på möbelaffären, Energie-affären (salt and fashion tror jag den heter). De är en av få affärer i den här stan med Energie-kläder. Hittade som tur var inget den här gången. www.energie.it kan funka oxå. De har de snyggaste jeansen med de snyggaste detaljerna och mer eller mindre alla tröjor och skor jag sett är riktigt j-vla coola. Både för moppe-åkande snorvalpar och för en annan.

När jag kom längst ner på Danska, så ligger det en kyrka där. S:t Pauli-kyrkan. Jag rundade den och i parken mötte jag en annan kille med barnvagn. Hans tjej gick förbi mig lite innan jag mötte dem och hon luktade mer öl än en bakgata i Berlin i oktober. När jag sen ser mannen med barnvagnen vända sig om så har han en burk i näven. Ja men det här verkar ju sunt, tänkte jag för mig själv. Stackars unge...

Jag skakade av mig den här tragiska händelsen på redan nämnda klädbutik. Hittade Energie-jeans till 70% i min storlek men jag har just fått tre par replay-jeans av kusinen, så det var inte riktigt läge. Även om 70% på 1500 är rätt ok.

Kom just på att Energie ligger på facebook oxå. Får nog se till och gå med i den gruppen. Jag är verkligen dedikerad! He he he

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback