Mitt möte med Mads

I lördags gick jag på det s.k. eventstråket. Det ligger några stenkast från hemmet i Johanneberg. Eventstråket som mest består av en massa suspekta ingångar till mässan, Scandinavium, Burgårdens gymnasium, Norska sjömanskyrkan och Bergakungens salar. Någonstans utanför några av de suspekta ingångarna till mässan tittade jag upp och såg Le Chiffre rakt i ögonen.



Han hade en cigg i mungipan och såg lika grym och allvarlig ut som han gör här på bilden. Han var dragplåster på Sci fi-konventet på mässan och hade tagit en välbehövlig paus från alla sci fi-nördar. Minen han hade berättade mer än tusen ord. Han såg rätt trött ut på hela skiten kan man väl säga... Men han fick säkert ett skönt gage och en hotellnatt i Götet. Vem vet, kanske fick han med sig prinsessan Leia?!

Varför varför varför måste man om man är sci fi-intresserad ALLTID klä ut sig som någon sci fi-figur när man går på ett konvent? Jag gick förbi kön på morgonen och där stod förutom redan nämnda Leia även några skumma figurer som jag inte ens vet vad de skulle föreställa. Det var bara helt självklart att de inte var sig själva. Åtminstone hoppas jag inte det.

När jag gick förbi igen på eftermiddagen, så stod det en Startrooper utanför entrén.



Jag fick nästan lust att gå in och bara titta på folk. Lite freak show-varning. Och då menar jag inte de av mässan inbjudna skådisarna... Nu missade jag chansen men det kommer ju en ny i
Malmö 28-29 mars...

Kommentarer
Postat av: PW Event

Kvartsfinal 2:5 mellan Pixbo Wallenstam och AIK spelas i Lisebergshallen måndagen den 16 mars kl. 19.00

Postat av: olof

Imorgon börjar innebandyslutspelet, var med och tippa på www.swebet.se

2009-03-11 @ 11:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback