Med sandaler av plast...

Vissa nationalklenoder behöver uppdateras något... som t.ex. Tomas "Slutar-han-aldrig-att-turnera-gubbjäveln" Ledins egna slagdänga; Sommaren är kort. Här kommer ett nytt förslag från undertecknad med vissa smärre passande ändringar:

 

Massa gråa moln så långt ögat kan nå,

inte en gnutta sol på flera dar.

Med en glass i min mun

och i sandaler av plast

går jag i regnet och tänker på dig.

Ljusgråa dagar seglar förbi.

Ref:

Sommaren är kort.

Det mesta regnar bort.

Men nu är den här, så ta för

dig, regnet upphör i dag.

Hösten kommer snart,

det går med vindens fart,

så lyssna på mej: Regnet upphör

kanske bara i dag.

 

Vattnet är kallt och luften står still,

jag sitter i skuggan läser gårdagens blad.

Snart är det dags för ett dopp i det blå,

få bort svetten mellan tårna och svalka min kropp.

 

Ref:

Sommaren är kort.

Det mesta regnar bort.

Men nu är den här, så ta för

dig, regnet upphör i dag.

Hösten kommer snart,

det går med vindens fart,

så lyssna på mej: Regnet upphör

kanske bara i dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback