En sommarfundering

Fick ett samtal från en gammal kompis. Vi har inte känt varandra mer än ett par år men ändå känns det som en gammal kompis. Anton har flyttat till ostlandet och är tränare där. Ändå står pojkrummet och väntar på honom på Utlandagatan. Ikväll sammanstrålade jag med Anton och Dennis. Gamla ledarstaben i Pixbo. Dennis är iofs än så länge med i staben men det är oklart hur det blir nästa år. Anton fick sig en resa i Pixbo som han sent kommer glömma. Lite märklig och grymt oförtjänt enligt mig. Men han klagar inte i Schweiz direkt. Hoppas bara karln väljer att flytta tillbaks till Götet när han återvänder. Dåliga odds men jag behöver nån att snacka plastbandy med...

Min fundering gäller inte bandy alls, utan hur kvällisarna ens orkar med att göra nyheter på en spik. Ni vet... koka soppa på en spik. Ibland inte ens en nubb. Jag läser Gazettan med jämna mellanrum och med största sannolikhet så ser jag exakt samma nyheter i kvällisarna som i Gazzettan. Bara en halvdag eller dag senare.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag kan oxå översätta Gazzettan om jag får betalt. Vart vänder jag mig för att anmäla mig till det jobbet? Hur mycket kan man få för att dammsuga Gazzettan? Jag kan till och med tänka mig att bevaka tre - fyra engelska tidningar och skriva av artiklar där...

Kan man leva på att skriva ihop lite artiklar till sporten? Jag vet inte ärligt. Det känns som lurendrejeri på högsta nivå. Måste väl bara funka som extraknäck eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback