Tröttaste matchmusiken någonsin

Satt och tittade på City - Dalen i det som skulle bli en skön underhållande målrik match. Ume-derbyt hade alla möjligheter att bli en rolig tillställning. Och det blev den väl ändå någonstans. Hade bara Dalen tränat avslut istället för att träna alla-skall-spela-hela-matchen, så hade det slutat 12 - 4 till Dalen. Nu rullade man på med 3 femmor och oskärpan i spelet och frustrerade chanspassningar från bakom mål in i slottet haglade in i tid och otid.

Hur kan man spela på tre femmor när det så uppenbarligen gör så att ALLA gubbar inte kommer in i matchen? En gåta. Eller är det avsluten som behöver nötas helt enkelt? Vi fick ju se ett par riktiga stänkare trots allt.

Men vem valde musiken i avbrotten? Jag trodde jag var tillbaks i 70-talet... Smoke on the water och we will rock you börjar faktiskt kännas lite trötta nu eller? Jesus! (läses: Jiiiisusss!)

Jag trodde faktiskt Dalen hade nåt stort på gång i början av serien men som vanligt så rullar man på med sina femmor medans de andra lagens 1:a- och 2:a-femmor slipar matchformen i ALLA 3:e perioder i stort sett hela serien innan allvaret börjar. Tror fan att Dalen inte går vidare i slutspelet då!

Kul att det var såpass mycket publik. Vi hade exakt 0 stycken när matchen började i Svingeln i lördags. Förstod inte varför inte SVT var på plats för min debut i fyran... jag har ju ändå ett Italienskt brons och en uppsjö med DM-guld genom åren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback