Profillöst i SSL?

Jag vet inte vad ni tycker men ärligt talat... Hur många av spelarna i SSL berör er ordentligt?

Jag tycker det är en befogad fråga. Jihde har varit vår största profil och har gjort det alldeles fantastiskt bra. Han har ju alltid varit proffsig i alla sammanhang och verkligen hjälpt till att sprida innebandyns intresse. Sen då? Om jag radar upp några profiler och stjärnor här...

Djurling? Är ju löjligt bra ibland men är det verkligen en profil? På banan ja, men utanför lika grå som Henke Larsson.
Sundbom? Poängligaledare och en riktigt skön bohem. Ja, han kan faktiskt klassas som en riktig profil.
Hela Warberg? Kimmo kommer med sköna kommentarer och Bult är bult men känner någon utanför innebandySverige till dem? Bakläxa hos Warberg. För det är väl klubbarna som skall stärka sina varumärken (läs: spelarna). Pixbo då? De har världens bästa back i Quist men nyttjas detta till max? Knappast va! Nu med så många tappade storspelare som Hellas, Aga, Jihde, Adam, Bodén x 2 osv så måste ju de nya lyftas fram så mycket mer.

Övriga innebandySverige lever i nåt slags väntan på att de riktigt stora profierna skall dyka upp. Mikael Karlsson kan ju inte ensam sticka ut till allas förtjusning/bävan. Eller?

När kommer den nya generationen våga trampa ner de gamla avdankade profilerna som biter sig fast i SSL med näbbar och klor och vägrar ge plats åt de yngre förmågorna. Jag bara undrar?

Fred ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback