Plastbandy-comeback

Som det tidigare korta inlägget beskrev, så gjorde jag comeback på planen igår. Egentligen är det ingen comeback kanske... mer ett längre skadeuppehåll. Jag kastade in handduken i Pixbo förra hösten/vintern, då jag aldrig blev tillräckligt hel för att hålla jämna steg med de viriila och snuskigt unga spelarna i IBF.

Min sista div 2-match var ju evigheter sen och att sitta och titta på är inte tillräckligt kul. Därför tappade jag helt sugen och fick inse fakta. Jag ville återförenas med mina jämnsnabba och jämngamla (och äldre) lagkompisar i IBK Göteborg. I div 4 håller nämligen gamla Mölnlycke FK till. Det är samma lag i stort sett, men med andra färger på tröjorna som enda skillnad egentligen.

Igår var det alltså dax att äntra planen igen. Svingeln var forumet och Lunden, jumbon i serien, var ett lämpligt lag att känna på för mig. Med lite oro i kroppen för hur länge baksidorna skulle hålla, joggade jag runt på planen som en kalv på grönbete... eller skall vi säga tjur på grönbete med tanke på åldern.

Vi var inte mindre än åtta man när matchen blåstes igång men eftersom det inte fanns någon som kunde sitta i sekreteriatet, så fick Richard sätta sig där i första perioden. Vi körde på två fasta backar, två centrar och tre forwards. Några minuter in i matchen tillkom även Nyqvist och så var vi tre avbytare. Sen mutade vi några killar att sitta i sekreteriatet och så var vi hela 4 avbytare i resten av matchen.

Jag var lite osäker på min egen form minst sagt. Men när det stod 3 - 0 och jag hade 1 + 2, så släppte nerverna. Sen gick det sådär... Lunden bjöd väl inget direkt motstånd och våra värsta motståndare var väl på delad förstaplats dommarna och vi själva. Lunden kom först på en svag tredje plats. Bollarna trillade ändå in framåt och Essle var flitigast på att peta in dem. 4 kassar från Juventinon. Jag hann avsluta målskyttet oxå med att peta in en egen retur. 9 - 3 blev det tror jag.

Hur kul som helst att lira igen och det tog väl ungefär 10 sekunder innan man var besviken på sig själv och tyckte att man borde kunnat göra bättre. Som vanligt alltså.

Kul att notera i den andra perioden. Mats E konstaterade att vår kedja under period 2, Nypon, Mats och jag, var ren 280 kilos-kraft. Hur de 280 kilona fördelat sig föräljer inte historien... men jag var lättast!!!

Feskarn i målet (under protest) var hur stabil som helst och frågan på allas läppar i omklädningsrummet var: Gjorde Pixbo rätt val när de tog Bille från oss?

Ny match på fredagkväll 20.00. Då kör vi igen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och som grädde på moset tog Juve en go seger mot La Viola senare på kvällen.

2009-01-25 @ 20:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback