Falun - Wic

Vi tippade matchen på Klubbhuset igår. Vi var tre stycken och vi tippade tre resultat var. Nio allt som allt och det var ett oavgjort resultat och åtta tippade bortasegrar. Tänk att kunna vara så oheta som Wic var igår i två perioder och ändå ha 1 - 1 med sig in i sista perioden. Det säger en del om hur väl deras spel funkar. Första två perioderna var inte jätteroliga att titta på. Fem kedjor skapade ungefär ingenting och en kedja, den enda som är kul att titta på i vanliga fall, hade inte klivit ur bussen. Nu är jag hård men visst var det en seg tillställning?!

Wic har inte imponerat i år säger vissa. Jag själv är beredd att hålla med... och samtidigt titta avundsjukt på hur bra de spelar även när de inte är stekheta. Och om de har en "svacka" nu, så längtar jag till slutspelet när de toppat formen. Se upp för Warberg i år!

Deras förstafemma gjorde alla målen igår. De borde gjort ett par till men hur bleka är 2:a respektive 3:e femman? Håller de nollan i sin match, så vinner laget. Lite som Pixbo för ett par år sen. Låt 1:a-femman producera och de övriga hålla tätt. Men kan man inte vänta sig mer av en landslagsspelare än att hålla tätt? Borde inte en landslagsspelare prestera mer än ett missat skott från slottet i chansväg framåt? Jag pratar om Joakim Andersson. Han var ändå Sveriges tredje bästa center för några veckor sen enligt vår förbundskapten. Det är framförallt han och hans femma som får steppa upp det lite fram till slutspelet, för de vanliga matchavgörarna i förstafemman verkar ju ändå prestera hela tiden. (Läs 5 mål av 5 igår.)

Shit va imponerande att leda serien med lite knackigt spel.
Jag hoppas Warberg tar det i år. Min hatkärlek har nästan nästan blivit ren kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback