Boktipset

Så där ja. Nu har jag påbörjat den dignande högen av böcker på mitt nattduksbord. Slam av Hornby är precis avklarad och höll en ok nivå. Speciellt som det handlade om en 16-åring som blir pappa och hur han tänker och klarar av det. Ganska passande, då jag själv ibland känner mig runt 16. Inte fantastisk men ok.

Jag inhandlade Gomorra av Saviano oxå. En bok jag varit väldigt intresserad av. Jag har hunnit halvvägs in i denna bok som beskriver camorran, gangsterorganisationen i Neapel. En fascinerande berättelse som får dig att lyfta på ögonbrynen mer än en gång. Jag lovar. Berättelsen har i alla fall fått mig att kolla upp om det är ett camorra-krig innan jag åker till Neapel. Om jag någonsin vågar sätta min fot där.

Jag kan inte vänta till jag får sätta mig ner och försvinna in i Camorrans avskyvärda och fascinerande värld igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback