03.15 måndagnatt

Då tittade jag på klockan och konstaterade att min kära granne spelade tv-spel. Igen. Basgången från hans förhatliga lilla box leddes rakt ner i min hjärna via grannarnas golv och mitt tak. Golvet/taket är inte gjort för att avskärma ljud. Snarare är det en resonanslåda som förstärker minsta bas-, spel- och oljud. Oerhört frustrerande...

Och hur jävla svårt är det att inse om klockan är 3 på natten. Ja, då spelar man med hörlurar. Så kan man ha hur jävla högt ljud man vill utan att störa en levande själ.

Igår höll det på att brista för mig. Jag hade allvarliga funderingar på att montera två jättehögtalare i taket och bränna på vid 6-tiden. Nu somnade jag tyvärr om, så mina diaboliska planer blev aldrig av. Det slutar väl med att jag inte orkar säga till en gång till. En 14:e gång. Hata studenter som inte har några tider att passa.

Precis nu satte jag en lapp på deras dörr, med 300 kr fasttejpat. Där bad jag dem att lira tv-spel med hörlurar på VARDAGS-JÄVLA-NÄTTER. Vi får se om de fattar... SUCK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback