Thailändarna kan inte skriva "L"

En av kvällarna på restaurang i Ao nang, så hamnade vi på Tantas. Den hette så restaurangen. Den var ganska stor och låg 100 meter från hotellet. Där satt vi och bläddrade i menyerna och då fick jag syn på dessert-foldern som stog uppställd på bordet. Jag började ögna igenom de olika sidorna på foldern och fastnade då för den här:



Tittar man riktigt noga så ser man att det står BANANA SPRIT för ynka 140 baht. I vanlga fall hör man ju asiater som säger flied lies... men man undrar ju hur det gått till när den här sköna felstavningen kom till. Var det en Thailändare som fick höra Banana split och som bara antog att l:et i split skulle vara ett r? För det låter ju så för dem...

Jag var tvungen att testa denna fantastiska efterrätt hur som helst men tyvärr var det bara en klassisk Banana split. Men det skulle nog vara en bra affärsidé att införa en Banana sprit. Jag måste ta upp det med någon krögare vid tillfälle...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback