Tillbaks till trafikskolan

Det trodde jag aldrig men ikväll är det dax för att åter kliva in på den ångestframkallande trafikskolan. Nu skall jag bli handledare och det tar tydligen 3,5 timme att bli godkänd för att kunna sitta med handen på handbromsen och komma med överlägsna kommentarer om hur man skall hålla i ratten (fem-i-tolv), och påpeka att det kanske är läge att lägga i tvåans växel. Kul!

Samtidigt nere i Lisebergshallen spelar Pixbo mot Dalen. Men den matchen ville jag ju ändå inte se... eller?

Var på dop i helgen som var. Tre ungar döptes samtidigt och en av de nya församlingsmedlemmarna hade en släkting som tydligen skulle vara bra på att sjunga och hon fick två låtar. Hon var bara 15 år och hennes självbild alternativt hennes släktingars förmåga att säga sanningen var båda helt åt h-lvete. HERRE MIN SKAPARE, känns som rätt uttryck i det här fallet. Jag var ytterst nära att brista ut i gapskratt men fick tygla mig och som tur var satt jag längst bak. Hon sjöng nåt så infernaliskt falskt att jag på allvar trodde att det hela var ett skämt och jag böjrade leta efter dolda kameror. Jag kommer garanterat INTE att glömma det här dopet. Fantastiskt kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback