Det tog bara fem minuter...

Jag stressade hem för att äta innan jag och min nya (numera) elev,  tillika söta flickvän, åkte upp till trafikskolan på Danska vägen. Undrar förresten vad eleven kan tänka sig att göra för att få godkänt... hmmm. Kan bli en intressant sommar! Det är ju andra som kommit på den briljanta idén.

Hur som helst så välkomnades vi av Bror, som verkligen brann för sitt yrke. Han namedroppade likt den äckligt nyfikne Johan T. Lindwall och täckte nog in de flesta politiker och trafikansvariga i Göteborg och troligtvis Sverige. Staten har bestämt att en handledarutbildning ska ta minst tre timmar. Kanske därför det tog en kvart att säga att han skulle gå igenom hur vi fyller i blanketterna? ...och då hade han inte ens visat dem. Redan efter fem minuter började jag titta på klockan och insåg att snart började Pixbo - Dalen. I ett snabbt sms till en f.d. Superliga-tränare bad jag om periodresultaten åtminstone. Det blev en lång kväll... och längtan till Lisebergshallen ökade för varje upprepning Bror presterade och för varje sms som trillade in. Första halvtimmen av Brors dragning kunde jag sammanfattat med en slide på 5 korta punkter. Men så var den väl anpassad till koncentrationsofullständiga 16-åringar oxå. Tragiskt!

Det blev något bättre andra och tredje timmen men bara nämnvärt. Sms:en kom i alla fall in och jag kunde nöjt konstatera att mitt 3 - 0 tips för rödrävarna ännu lever. Falun har jag tippat ska vinna med 3 - 2 men då kanske man inte skall släppa en 3 - 0-ledning. Sista ordet är inte sagt i den fighten, det är en sak som är säker.

Inatt vaknade jag 3. Har varit vaken sen dess. Glömde sömnpillret igår. Kan väl säga att jag inte går och lägger mig på fel sida midnatt den här fredagen. Istället bär det ut och äta någonstans. Min elev har bokat bord men jag vet inte vart... jag kanske får se precis hur mycket hon vill att jag skall övningsköra med henne redan ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback