Femte raka segern för Bk Botta Matts

Jag måste bara säga i vanlig ordning att jag ställer min plats som tränare till förfogande. Bara 3 - 2 och stundtals förvirrat i laget vilka som skulle spela var. Ändå går laget ut och nästan i ren protest mot mitt ledarskap, (som för övrigt är hårt, härskande och villkorslöst) så fixar de tre poäng i slutändan. 

Robban hade ringt tidsoptimisten och påmint honom om när matchen skulle börja. Problemet var bara att keepern sa till herr Reichenberg att matchen skulle börja 17.45. Detta i sin tur, vet vi som känner Erik, innebär att vi kan förvänta oss att han kommer springande över Hedens parkering runt 17.55. På den korta vägen från parkeringen till själva planen hinner han se någon han känner eller vill känna och känner sig tvingad att växla några ord med denne. Som tur var blev jag varse Robbans misstag redan 17.26 varpå jag genast ringde herr Reichenberg för att skynda på honom. Han var i vanlig ordning "i stort sett redan där". En kvart senare ringde han och undrade vilka som spelade, hur långt matchen hade gått och vad det stog... Men för helvete sa jag inte men jag tänkte det för mig själv. Däremot sa jag. Vi har inga avbytare, kom ner. Nu! Han var även då "i praktiken redan där". Lagom till halvtid var han på plats. 

I den första halvleken så spelade Robban i målet, Drevhage, Staffan och Richard i backlinjen, Eddie och Andblad på mitten och Kalle på topp. Janne gav oss ledningen med 1 - 0 men ett långskott från FC Wonderland gick stolpe in bakom en förvånad Robban och kvitteringen var ett faktum. Ordningen återställdes av Janne som kunde dra in en vänster. 2 - 1 stod det hur som helst efter första halvlek. Då hade vi bjudits på en hel del spektakulära utrusningar av Robban som stoppade alla försök från gästerna att komma till avslut. 

I den andra halvleken levde vi farligt. Varför undrar ni? Jo, Den förste som kom och bytte av Reichen var Drevhage. Detta innebar två saker. 
1. Drevhage var inte längre på banan... och
2. Reichen blev vänsterback. 

Vi kan väl konstatera att det blev något virrigt där bak. Wonderland tog för sig allt mer och det var därför väldigt befriande när Kalle, Eddie och till sist Richard kombinerade vackert och satte 3 - 1. När vi sen fick upp Reichen på mitten, så blev det något stabilare bakåt men Wonderland tryckte på rejält och Bk Botta Matts fina spel från den första halvleken var som bortblåst. Det var dåliga långbollar och ett icke närvarande kortpassningsspel. Med lite tur och skicklighet så kunde vi ändå rida ut stormen mot ett vilt kämpande Wonderland. 

Betygen:
Robban 6, vilket är godkänt. Många bra utrusningar och helt orädd men utsparkarna blev allt som oftast farliga brytningar.
Richard 6,5 Helt ok men tvingades hålla sin position hemåt vilket han gjorde förtjänstfullt.
Staffan 5,5 Sölade med bollen ibland. Slog för få enkla passningar den här matchen. 
Drevhage 6,5 Habil insats från Drevet. Hade dessutom en farlig nick.
Reichen 4,5 Vilsen, en halvlek sen och inte vän med bollen idag.
Eddie 6,5 Kom till sin rätt på backen där hans vilja att markera var riktigt bra. 
Andblad 6,5 Bra, hade lite intentioner men ägde inte mitten som vi är vana vid.
Kalle 7 Kalle sliter, tar emot bollar och kom inte till så många avslut som han själv önskar men oerhört nyttig för laget. Man of the match idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback