FBC Challengers

Måste bara säga att Älvstrande och Pixbos gemensamma satsning verkar spännande. Tror Västnytt fått det hela lite om bakfoten och gjort den lilla lilla missen att förväxla Pixbo med Partille, vem gör inte det förresten?

Jag tror vederbörande har svårt att hålla isär IFK Göteborg och IFK Norrköping oxå. De heter ju nästan samma sak. Äh kom in i matchen nu.


Hur som helst så är Partille Wizards och Älvstranden Pirates sammanslagning en riktigt rolig och vettig satsning. Men vem fan kom på det nya namnet: Challengers? No comments om det... eller jo förresten. Jag kan inte hejda mig. Det sänder verkligen ut rätt signal till deras medlemmar och spelare: Vi är underdogs. Punkt slut. Måste varit ett väldigt okreativt möte om det var det bästa man kunde komma på. Sen spelar det ingen roll om man hävdar att man skall utmana HELA innebandySverige.

Men om vi då bortser från namnet så ser satsningen helt rätt ut. Jag hoppas att de får ihop en homogen trupp som kan se till att Göteborg får två etablerade Superliga-lag. Det behöver den här stan för att lyfta publikintresset det där lilla extra.


Kommentarer
Postat av: Koppen

Bk Botta Matts????

Hur kommer man på ett sådant namn? Vilka signaler vill ni sända ut?
Säger man inte till sina medlemar att man E ett bottenlag? Hehehehehehehe

Nu ska jag hem och lyssna på ljudband. Ha det gött.

2008-04-28 @ 15:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback