Ankdammen växer...

Även om tidningarnas rubriker handlar om att match-hjälten tycker det är b med straffavgörande, så är det ändå ett fullsatt globen och en match som jag tycker bjöd på det som Innebandyn kan erbjuda som underhållning i tv-rutan. En frejdig öppning och spektakulära mål med fina passningar och avslut. En sudden i gnaget-favör men en straffläggning med Sjögren i målet kan väl bara sluta på ett sätt?

Warberg hade inte prickat in den bästa formen på sina stjärnor men vinner ändå. Grymt imponerande. Jag hörde Kokocha klaga på att Kimmo inte följde med upp i anfallen. Jag tycker det är rätt förståeligt, då han har Emanuelsson framför sig som inte är den smartaste defensive centern direkt och kliver Kimmo upp så får han skulden om/när Emanuelsson slängt in en chanspassning i mitten och kontringen är ett faktum. Det gäller att ta sin roll för lagets bästa. Låt Emanuelsson göra det han är bäst på, det offensiva.

Rolig match att titta på. Måste erkänna att jag satt och höll på AIK större delen av matchen. Inte för att jag inte unnade Warberg segern utan för att jag ville Jihde skulle få bli historisk. Nu blir han väl det nästa år istället. Men jag blev samtidigt glad att Warberg gjorde det igen. De har varit klart bäst under året. Och det räcker med en riktigt bra keeper och en Magnus Svensson för att vinna jämna matcher. Warbergs målsinne är imponerande.
 

Kommentarer
Postat av: Strellan

Tyvärr räcker det inte med att ha den bäste keepern och
Magnus Svensson i laget för att vinna jämna matcher. Det krävs att du har tre bra femmor som alla levererar för att vinna jämna matcher. Och det är precis det Warberg har!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback