Marstrand by night

Nja... nu var vi inte hela vägen ut på Marstrand igår kväll utan vi spelade i Kungälvs idrottshall. B-lagsmatch mot Marstrand alltså och topptiden 21.10 började matchen. Det innebar att man inte bara var hemma vid midnatt utan att man dessutom hade svårt att sova. Matchen var minst sagt frustrerande. Att vi förlorade kanske ni har förstått vid det här laget men 5 - 6 var mer än en förlust. Det var en pinsam förlust.

Vi lirade på tre femmor och spelade ett styrspel som innebar att när jag var inne så stog jag mest i försvarsposition och höll min yta. Framåt skapade vi inte mycket. Tror inte vi etablerade spel i anfallszonen en enda gång. Inte ett uppspel på min kant och det kändes inte kul när man typ rört bollen en gång nere på egen planhalva och sen gå och byta och vänta några minuter innan man fick in och värma upp igen i nästa byte. Vi borde kunnat göra en bättre match ändå men våra egna misstag var alldeles för många och keepern, för dagen Ragnar, hade inte sin bästa dag då några enkla bollar letade sig in i hans nät. Frustrerande var bara förnamnet. Jag blev som tröttast när jag var ute och joggade en halvtimme innan matchen.

Fick äran att vara kapten oxå vilket alltid är en ära. Men jag var gnällig, trött och ofokuserad om jag skall vara lite självkritisk. Jag var faktiskt riktigt laddad på förhand för detta var första matchen för mig den här säsongen. Det gjorde besvikelsen desto större när man knappt är med i spelet och man springer och byter kall.

Men samtidigt så får man väl ta såna här matcher i början på säsongen. Får väl bara kämpa på och sikta på comeback med a-laget. Fast som det kändes igår lär det dröja...

Ikväll har vi toppmöte med a-laget. Alingsås borta och jag skall upp och titta på läktaren. Matchrapport kommer på Pixbo.se/ibf.

När jag kom hem igår vid midnatt så var jag löjligt pigg och insåg att jag inte kunde lägga mig så jag tittade på Snakes on a plane. En riktig chic flic! Den hade allt. Till exempel sexscenen på toan som avslutas med att en orm begraver gaddarna i 250 cl silikon. Ja ni fattar. Ett gäng giftormar på ett flygplan helt enkelt. Samuel L. Jackson måste fått bra betalt för att ställa upp på det manuset. Fast som tidsfördriv mellan 00:15 och 02:00 så var den helt ok en måndagnatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback