Casa dolce casa

Om ni nu inte listat ut vad Casa dolce casa betyder så är det Hem ljuva hem jag syftar på. Så har ni lärt er något idag oxå! Och min antydan om "hem" i det här fallet är Aranäshallen, som är målet för dagens bortatripp för Pixbo Ibf:s herrar. Jag kallar det "hem" för det var min hemmahall i tre säsonger. Tre av mina roligaste säsonger i livet. Innebandyn var det som var minst lyckat för mig personligen, då jag slet sönder en lårmuskel på försäsongen inför mitt första år i Bräckan som då lirade i Elitserien. Jag fick hoppa in några matcher men var då lika långsam som en äldre herre i keps på en 30-väg en söndag i Alingsås! Det gick väl sådär. Jag hängde ändå kvar ytterligare två säsonger trots sparsamt med speltid i ett lag som bestod av ett enda stort kompisgäng. Vi hade grymt kul! Saknar faktiskt mina gamla lagkompisar lite då och då. Olle, med Kungsbackas skönaste soffa, lirar ju fortfarande kvar. Benke, Berra, Mats, Jens och några till men stommen från förr håller väl till i veteranlaget.

Så det är blandade känslor ikväll när jag äntrar parketten i Kungsbacka. Jag hoppas jag inte slår nån pass till Olle av ren vana... Missade första matchen hemma i Mölnlycke mot Bräckan, då jag var skadad i foten. Led på sidan av att inte få vara med. Men idag så...
 
Pratade precis med Olle på telefon och han är sjuk idag så jag får hitta någon annan att tackla över sargen ikväll! :-)

En annan som kanske säger casa dolce casa ordagrant om Milano kan vara den här grabben:

116777-19


Il fenomeno hoppas på att han fortfarande är ett fenomen. Det gör jag och alla Milanista oxå. Kan ju faktiskt bli rätt bra (om han inte skadar sig det första han gör). Läste oxå att Costacurta nu har sagt att det här är sista säsongen med fotboll. Legendaren, 40 år ung sänker väl medelåldern i Milans backlinje med minst ett par månader när han lägger av. Billy, som han kallas av sina lagkamrater, skall hyllas stort när han lägger skorna på hyllan. Vilken karriär han haft.

Kommentarer
Postat av: Ola Niklasson

Tjena. Kul att läsa att du trivdes. Det är som du vet ömsesidigt. Jag var snabbare än du med referatet om gårdgaens match vilket själfallet ger mig tolkningsföreträde :-). För övrigt anser jag att du som Hedersmedlem borde besöka "hemmaarenan" oftare. Mig når du på den adress du har...förutsatt att du byter ut enjonkoping mot eon . Ha det gött! /Ola

Postat av: Streling

Det var nära att du satte rätt resultat (7-5) i gårdagens match. Grattis till segern! Lycka till i ettan!

2007-02-02 @ 14:02:47
Postat av: Zellén

mitt referat var färdigt 01.30 inatt... men jag kan inte publicera själv... :-) Får väl titta ner nu när jag är skadad!

2007-02-02 @ 14:42:35
Postat av: Hotmh

Keep the good works comming.

2008-02-05 @ 12:51:20
URL: http://www.hotmh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback