Tillbaks från tennisens bakgård

Jodå, så har man varit i Båstad igen. Kan inte minnas vilken gång i ordningen men konceptet känns igen. Bo på nåt hårt underlag, sitta och svettas på en stekhet plaststol i timme efter timme. Titta på innebandyspelare som inte kan prestera mer än två passningar inom laget. Äta en alldeles för liten macka (när man äntligen fått tillbaks matlusten) som kostar alldeles för mycket. Toppa det med att betala alldeles för mycket i inträde för att komma in på ett ställe som du vart på 84 gånger. Med andra ord så är det förbannat jävla kul, ursäkta språket...

Det enda tråkiga den här gången var att jag var skadad fortfarande. Surprise surprise! Suck! Så jag fick inte ens lira något. Kan säga att spelsuget växte lika mycket som Zackes vrister. Ni skulle sett min lagkompis fötter! De var stora som ballonger på söndagen. Helt sjukt.

Jag hade med mig joggingskorna ner och tro det eller ej men jag sprang faktiskt 40 minuter på lördagen. Nåt var man ju tvungen att hitta på för att komma in till stan för på lördagen var jag inte i körbart skick förrän på kvällen.

Ibf, dvs lillebror Pixbo mäktade inte med den rätt svåra gruppen. Vi började mot Balrog, som konstigt nog fortfarande hade Dalbjer i laget. Det stog det på ryggen åtminstone även om han var väldigt lik en icke spelklar spelare från AIK. Jag hoppas att han var spelklar, även om det stog att han inte var det två dagar tidigare på innebandymaggets sida. Men så korkad kan man väl inte vara? Vi förlorade med 1 - 2 i alla fall och Dalbjer assade till segermålet.

Match två var mot division 1-laget Farsta. Vi ledde med 2 - 1 men tappade till 2 - 5. Inget att säga om. De satte sina chanser, inte vi.

I sista matchen behövde vi få resultatet med oss i den andra matchen och så behövde vi vinna med fyra bollar men norska elitlaget vann med 4 - 3. Vi brände sjukt mycket lägen och borde faktiskt fått med oss en pinne åtminstone, även om det inte spelat någon roll. Men det var kul att sitta och titta på när gubbarna lirade. Och som jag sa tidigare så blev spelsuget hyfsat stort.

Har fortfarande semester denna veckan. Extra skönt när tjejen går upp på morgonen till jobbet och jag kan ligga kvar. Det är alltid skönt när någon tvingas gå upp och man själv kan ligga kvar. Så är det bara.

Ha det gott i värmen. Nu drar jag till golfbanan. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback