Kan man byta ut en fot?

Har haft en förjävlig dag idag. Var på uruselt humör igår efter träningen. Ont i foten som jag nu har dragits med i sex veckor. Jag var värdelös på planen när jag haltade runt och tanken att knäcka klubban över vad som helst (utan foten) fanns i tankarna hela tiden. Det där hängde med hem och när jag gick och la mig var jag grinig som en svulten tiger. Idag hade jag dessutom en sån där stressig dag på jobbet även om ingen märkte det. Tror jag sa fem ord till mina kollegor idag. Högst! Käkade på en kvart och bara kände mig stressad som fan inombords. Skulle buda iväg grejor men det slutade med att det får skickas imorgon. Samtidigt satt jag och förbannade fotjäveln. Såpass mycket att jag ringde Pixbos medicinskt ansvarige som fixade tid imorgon redan. Nu är det en rejäl genomgång och röntgen om det krävs. Vi får se imorgon. Orkade inte ens ta mig till träningen och försöka se glad ut idag. Jag var så inställd på att det skulle gå att köra nu så besvikelsen är för stor. Får väl försöka hitta ett nytt mål att ställa in mig på. PensionärsSM i gång kanske.

Istället för träning så blev det en lägenhetsvisning. Tittade på en lya i Lunden som såg trevlig ut. Få se vad den kan hamna på i budgivningen. Antagligen för mycket...

Inte mycket som får mig på bra humör idag. Tänkte lära er några nyttiga italienska svordomar idag... Av nån märklig anledning så är det just dem som dyker upp i skallen hela tiden...

Porca troja [pårrka tråja] - grishora
va a far in culo [Vah a faar in coolo] (alternativt: vaffanculo [vaffahncoolo]) - gå och kn-lla dig i r-ven
cazzo [katzzå] - kuk
figlio di putana [Filjo di potahna] - son of a bitch

Säg inte vart ni lärt er dem bara.... då blir mamma sur och giva mig på moppo.

Ledsen för språket idag men nu skall jag gå och lägga mig på min säng och banka på den och lipa lite. Precis som matadoren i Tjuren Ferdinand. Antagligen samtidigt som jag slänger in några figlio di putana och cazzo...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback