...och igen...

Nu börjar det nästan bli löjligt det här... det här har blivit nån slags träningsdagbok. Ni får tro vad ni vill... bara tränaren läser detta (och tror på det). Idag satt jag i soffan och begrundade mina inköp och kom fram till att det kostade minst en löprunda till. Så sagt och gjort. Jag ringde Andblad för andlig support men fick bara ett "jag-kör-nog-på-gymmet-idag"-svar. Det innebar att jag fick springa helt själv. Var tvungen att ladda ner David Guetta's senaste fullängdsalbum, dvs Guetta Blaster från 2004. Kan säga att jag aldrig kommit runt utan den. 95 glada kreditkronor på ITunes. snabbt, smidigt och gryyyyyymt bra!

Jag joggade upp i ett ännu makligare tempo än dagen innan och efter uppvärmningen upp till startklockan så funderade jag på om jag skulle ta milen långsamt eller femman på tid. Klokt nog tog jag femman. Hade som mål att hålla 4.30 per kilometer (sluttid på 22.30) men idag tog det emot riktigt ordentligt! Fick slita mig runt och orkade inte ens öka i sista backen men flämtandes korsade jag mållinjen med god marginal till mina 4.30. Närmare bestämt med hela sex tiondelars mariginal. Dvs ungefär lika lång tid som jag ägnat julpyntandet.  Det innebär en sluttid på 22.27 för er som inte orkar räkna... Nu är julen slut så nu kan jag plocka bort det som jag aldrig plockat fram. Härligt att städa utan att göra nånting. Gav mig själv ledigt på hemvägen från Skatås till och med. Ledigt... jag menar att jag gick hem och inte sprang. Orken tröt helt och hållet...

Ungefär 700 meter in på löpningen kom jag fram till att jag under inga omständigheter behöver ändra mitt stående nyårslöfte, det att jag ALDRIG kommer att springa Göteborgsvarvet. Det är ett tufft beslut men båda mina hjärnhalvor är för en gångs skull rörande överrens i det beslutet. Hörde från Tobbe att han börjar svikta på sitt löfte... Han mumlade nåt om att praktisera på Adidas inte gick ihop med hans nyårslöften... Hmpfff!!! Skitsnack Tobbe! Ett löfte är ett löfte!

Längtar ännu mer idag...

Ser nu rikgtigt mycket fram emot kvällen med middag inbokad på drinkstället, Tranquilo! Minst en swamp water blir det idag! Nu har jag dessutom lovat mig själv lite vila efter min post-christmas-anxiety, eller som vi säger på ren bonnsvenska: ÅNGEST!!!

Msn:ade med två italienska polare idag. Simone, som skulle till Berlino in Germania med polarna (några av mina oxå). Bland annat Stefano Mantovani, en annan gammal polare i fotbollen och en Milanista även han. Skön snubbe! Hoppas de får kul på nyår i Berlin! En annan kompis Stefano Baratelli drar till Tjeckien med flickvännen Claudia och kompisen, alltid lika söta Valeria. Håll med om att Italienarna har mycket vackrare namn än oss svenskar... Själv heter jag Ulf i andra namn. Sexigt....!!! Verkligen!

Vill oxå resa! ...men helst till värmen. Får spara lite pengar och dra fram på vårkanten kanske... Man kan ju alltid drömma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback