Mad world

Ända sen jag såg reklamen för ett dataspel, Gears of world, så har jag varit helt förtrollad av låten som gått till trailern. Helt magisk. Det låter som det är James Blunt som sjunger Tears for Fears gamla låt från 82 eller 83. Men låten jag handlade på iTunes sjungs av Jamie Reynolds. Helt grym. Samtidigt köpte jag Chris Cornells låt: You know my name. Känner ni igen namnet så är det troligtvis för att det är senaste Bond-låten. Riktigt bra även den.

Idag var det stadsvandring med Stenmarck. Efter en sen natt på Depp så var det sovmorgon och sen kom röda pilen och hämtade upp på Danska vägen. De 68 hästkrafterna segade sig mot dagens första stadsdel, nämligen Landala. Där bor nämligen sjukgymnasten, som vi hämtade upp på vägen. Efter att Stenmarck bockat av Landala på sin lista med platser han skall besöka så hoppade Janne glad i hågen in i baksätet och yttrade redan klassiska kommentaren: -"Härligt med lite passagerarutrymme!" Anton muttrade något om jävla drufs, gå och klipp dig och skaffa dig ett jobb... stopp stopp! vänta nu... tror ni på detta? Nä... tänkte väl det... så var det naturligtvis inte. De båda väluppfostrade svärmorsdrömmarna hälsade på varandra utan några som helst skärmytslingar. Ganska tråkigt faktiskt och nyhetsvärdet är lika med noll... Inte ens Se & Hör hade kunnat skapa nån nyhet på det...

Hur som helst så styrde vi den oerhört geografiskt kunnige tränaren ner mot Haga och frukost. En ny bock i Stenmarcks lista kunde plitas ner framför Linné och vi parkerade i ett parkeringshus hungriga på mat. Vi irrade utan mål några minuter i hällande duggregn innan vi hamnade vid Condeco på Linnégatan. När regnet tilltog så tog jag beslutet att vi skulle gå in just där. 150 kronor senare hade jag slukat en pasta med parmesan, en chokladmuffin och tillhörande mineralvatten (citron) och en kaffe. Tydligen inte bara Dahls på Danska vägen som kan ta betalt för sig... Där satt vi och hängde nån timme och bläddrade i Se & Hör faktiskt. Henke "Tråk" Larsson fyllde sida efter sida. Tänk om han hade haft bråkdelen av sin fotbollsmässiga talang i sitt sätt att föra sig. Mannen är ju tråkigare än tråkigast. Till och med en politisk debatt kan anses som lättsam när man jämför med den föredetta rastamannen. Bara det att han glider upp på scenen för att ta emot pris för tidernas mål (ok, lite kalkonpris men ändå...) med händerna i fickorna. Det ser inte ut som han och Lars-Åke smålänning kommer att fira semester ihop och sitta och dra gamla fotbollsanekdoter om dammsugarmunstycksmisslyckandet Brolin direkt...

Efter en frukost som mättade en barnunge så gav vi oss ut lika hungriga i stadens gytter. Hagas småbutiker och regnvåta kullerstensgator fylldes av folk och korvförsäljare, stånd med accessoarer och pälsmössor. En bra mix av grejor helt enkelt och massvis med folk att titta på. Jag passade på att handla en födelsedagspresent till syrran och sen kastade sjukgymnasten in handduken. Vi släppte av honom på Föreningsgatan och de 82 kraftiga hästarna jobbade vidare ner mot Kungsgatan och tömmarna fästes vid 30-minuters skylten utanför Saluhallen på kungstorget. Därifrån haltade jag i sällskap med artisten mot lite fotboll och en kaffe på Olles. Det tröttnade vi på rätt fort och gled in på Nordiska Kompaniet. NK herr fick ett besök men när jag såg en snygg rock och tittade på prislappen (8500 svenska svaga riksdaler) så styrde vi våra apostlahästar åt ett annat håll fort som fan. Vi trillade ut på Fredsgatan och in på MQ. Jag skulle inte ha något men känner ni mig så vet ni mycket väl hur det slutade! ...den här gången blev det BARA en kortärmad piké-variant signerat favvismärket: Energie. 599 är ju rena fyndet... Schlagerkungen hittade en skjorta och det söta butiksbiträdet gjorde sitt bästa för att flörta med Stenmarck. Han märkte ingenting. Totalt talanglös. Ändå försökte jag hjälpa honom på traven och påpekade att bilden på hans leg var ännu mer likt Stenmarck. Det lockade fram ett ännu större leende på den kontaktsökande tjejen i kassan. Men fortfarande ingen som helst reaktion från vår kära artist. Tragiskt. 

Efter mitt miljonte impulsinköp så styrde sportbilen hemåt och jag släpptes av i mina hemtrakter igen. Jag sjönk ner i soffan och tog några timmar för mig själv. Lyx! Sen ringde en annan polare och hungern styrde oss mot ICA och köttdisken. Ryggbiff tror jag det blev och Stenmarck, anslöt för en candle-light dinner på tre man hand. Lampan hade gått i mitt vardagsrum så jag ljuger inte om ljusen... Även sjukgymnasten anslöt senare för lite tjöt, rödtjut och xbox. Det var inte igår... Tv-spel kan vara riktigt kul när man är några stycken. Det var tennis och rally som gällde tills vi tröttnade och nu sitter jag själv med resterna av vinkällaren. Den har betats av en del ikväll. 

Såg att Bräckan åkte på däng i Öxabäck idag. Det innebär att vi leder serien med fyra poäng tills Skoghall dunkat Ale imorgon. Då är det bara två poäng upp... Men chanserna att vi blir "Vintermästare" ser ju ändå ganska lovande ut. En match kvar innan det evighetslånga vinteruppehållet. Sjöstad i Karlstad kan bli en tuff uppgift, speciellt som jag sågade dem riktigt rejält i mitt reff från vår match mot dem. Kan tänka mig att de är extra laddade för den holmgången. De har ändå börjat klättra mot lite säkrare mark i serien. Skall bli kul! Speciellt som det är julfest när man kommer hem med tillhörande Formel 1-spel. Det är två tärningar och en spelplan. Låter väl inte så upphetsande men tro mig, det brukar bli riktigt kul. Jag lär väl missa det mesta när jag sitter på bussen från Karlstad iofs men jag får väl spela över telefonen.

 

Kommentarer
Postat av: Anton

Hey, hey, hey - de såg faktiskt ut som att hon var på smällen! Eller kanske inte... Måste nog fixa en ny radar om singellivet ska få en ände. Tur man har en wingman som försöker så gott han kan...

Postat av: Dallas

Mad World med Gary Jules och Michael Andrews heter väl den låten om inte jag minns fel ??? vem är Jamie Reynolds kan man ju undra?

2006-12-04 @ 14:09:21
URL: http://dallassallad.blogg.se
Postat av: Zellén

Det var bara en annan version... nu har jag båda! :-)

2006-12-04 @ 17:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback