Matchspel på Chalmers

Åkte upp på Chalmers GK idag med "Fanny" Jonsson och "Tiger" Abrahmsson. Tiger har, precis som jag, gått med Chalmers i år. Vi körde matchspel och Fanny hakade på för att köra lite trashtalk. A man's gotta do what a man's gotta do. Jag släpade med mig 4 bira för att bjuda caddien på men Fanny vägrade att ta emot. Tragiskt. Han hade varit på bjudfest på Push. Gratis entré, gratis bubbel och gratis rosé.

Hublot var igen sponsor. Ett klockmärke som åtminstone jag aldrig hört talas om. 100 000 kr-klassen, så det kanske inte är så konstigt. Vi jobbar inte med så billiga märken.

Såg förresten Hublot på matchklockan i VM England - USA. Alltså klockan som 4:e domaren visade tilläggsminuter på. Får nog googla Hublot...

Matchspel var det ja. Jag slog ut först och tog första hålet. Dennis svarade upp och tog 2:a och 3:e hålet men sen satte Fannys trashtalk sina djupa spår, för sen föll Dennis ihop. Jag spelade dåligt. Men Dennis lirade ännu sämre...

Efter 9 hål var det slut på defileringen och vi kände att VM, öl, Caprhinha eller hur man nu stavar, lockade mer. Att det dessutom regnade stundtals, gjorde inte saken bättre.

Anekdot...: När jag konstaterade att om jag tar bort regnskyddet från bagen, så kommer det att börja regna. Jag tänkte för mig själv att det är ingen idé, men efter lång betänktetid så plockade jag ändå ner det. Jag skojar inte, men det tog inte mer än tre sekunder innan dropparna kom. Helt sjukt.

Just nu sitter jag på inflyttningsfest hos Dennis med ett gäng gubbar. Vet inte vart det slutar men det lär bli blött...

Kommentarer
Postat av: Tiger Abrahamsson

Fannny är nog bra... Fast han e lika kvinnlig

2010-06-12 @ 23:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback