Spure of the moment

Fick en fråga igår om jag och min älskade gravida flickvän ville haka på till Branäs. Det lät ju bra...
Så vi sa jag, fixade så vi kunde vara ifrån respektive jobb och så var det bara att gräva fram termobyxorna och skidjackan ur de djupaste kartongerna i källarutrymmet. Jag har inte lokaliserat skidhandskarna än men jag har en förhoppning att jag hinner hitta dem innan jag går ner till jobbet vid 2 - 3-tiden nån gång.

Annars har det varit Gothia cup för hela slanten de senaste fyra dagarna. Det har varit en del folk nere på Klubbhuset dessa dagarna och vi har knappt hunnit äta. Det har gjorts i farten under tiden man krängde en toolbag.

8.30 började dagarna och slutade oftast någonstans där, dvs 8.30. Knäna och fötterna fick mest stryk och jag måste säga att jag har sovit riktigt bra den här nätterna. Inga större problem att få påhälsning från Mr Blund direkt.

Så upp med tuppen imorgon och vägen om barnmorskan, innan det blir inhandling av mat inför skidtrippen. Sen var det den där grejan att hitta handskarna. Annars är allt packat. Ska bli skönt att komma iväg ett par dagar och komma ifrån allt. Det är nyttigt lite då och då.

Enda kvarvarande problemet jag har nu, förutom handskarna, är hur jag får ljudet från macen till tv:n när jag spelar upp film från datorn. Jag har Johannebergs största utbud av kablar och datasladdar men jag får inte till ljudkombon som löser mina problem. Kanske att jag åker ner till MacForum imorgon och kompletterar...

Fred ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback