Tre saker i ett

Men det går väl inte?
På rent Kinderägg-manér, så drog jag in trippeln på Ica Maxi häromdagen. Nu pratar jag inte godis, choklad och en överraskning i och för sig men ändå. Det var den 25:e. Löning, klockan var runt 18.30 - 19.00 och det var tomt i kylen/frysen hemma, men fullt i plånboken. Sagt och gjort, Alfan rattades den korta vägen till Mölndalsvägen.

Trippeln undrar ni? ...jag kommer till den strax. Jag fick en lååång lista av min kära söta flickvän, och tänkte inte på att det var löning just denna dag. Det var något jag märkte först på parkeringen. Det var tydligen några fler som hade det tomt hemma. Det var i det närmaste kaos runt grönsakerna. Jag försökte först att köra in med kundvagnen, men efter att ha kommit två meter på 15 sekunder så gav jag upp. Jag körde ut igen och ställde vagnen vid sidan av, och gick och plockade grönsaker "för hand".

Det är märkligt hur folk helt verkar glömma att det finns andra människor i en matbutik. En tant bara gick rätt framför mig och sneddade in framför min vagn, utan att ens titta och jag fick dra i handbromsen. Något som min ömma ryggskottsrygg inte gillade direkt. Några tysta svordomar yttrades, inget jag skall berätta här men det var inga vackra ord. Folk går i sin egen värld. Så är det. Bara att acceptera.

Men nu till det roliga, som ändå fick mig på bättre humör.  I kön, så får stilpolisen en uppenbarelse. Den tidigare nämnda trippeln. Det första jag såg, var något som jag trodde var en penna i vänster bakficka. Den stack ut å det väldigaste, och vid närmare granskning, så såg jag att det faktiskt var en spruta. Ni vet en sådan som diabetiker har. De är väldigt lika en större penna.

Att ha saker i bakfickorna ser inte bra ut... Stilpolisen flämtar ett stort "Oh no!". Och det tar mig till dagens stilbrott nummer två. För i höger bakficka hittar vi den klassiska kvittotjocka skinnplånkan (vilket underbart uttryck det är... "skinnplånkan"). Den var så tjock att man vet att han ser bra på biograferna. Han får det där lyftet som en ordinär barnkudde ger.

Båda sakerna hade lämnat rejäla slitmärken i jeansen. Mumma för en Stilpolis... NOT!

Men för att få in trippeln, The stil of all stils... så krävdes det ännu ett oförsvarligt påhopp på det vi kallar smak. Något som fick Stilpolisen att nästan tappa andan och fattningen på en gång. Jag fumlade med mobilen för att föreviga den här underbara uppenbarelsen. Vad är det som får en Stilpolis på fall?

Jo, det är ju naturligvis läderhölstret i höften, fastsatt i bältet och som innehåller mobilen. Naturligtvis. Trippeln är klockren. Och jag har den på bild. Read it and weap, som jag hade sagt om jag lagt upp en kåk på din triss... men nu vet jag inte riktigt vad jag skall säga.

En bild säger mer än tre stilfel?!?


Kommentarer
Postat av: Pillan

att gå runt o plåta killars bakdelar....är detta nåt som Erika bör veta????

2008-09-28 @ 20:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback