Menlösa kommentarer

Åter igen har jag fått en sån där skön kommentar på ett inlägg. Den lyder:

Great idea make it site. Thank you.

Tackar tackar. Känns skönt att den knappt engelsktalande datorn ändå uppskattade mitt svenska inlägg. Ska det vara så svårt att blockera de här inläggen? Ja, tydligen.

Jag gjorde min andra resa till Gekås idag. Det är alltid en fröjd att insupa atmosfären, se småbarnsföräldrar med paniken i ögonen och två ungar på väg åt varsitt håll. Höra tanter argumentera om vilket schampo som är billigast eller bara försöka att ta sig fram med en kundvagn mitt i rusningstrafiken på leksaksavdelningen.

Vi drog i mitten på månaden och strax innan barnbidragen trillat in på kontona. Det var ändå rejält med folk. Parkeringen var fylld så långt vi kunde se, men vi var ändå rätt laddade inför uppgiften. För det är en krävande uppgift. Det skall gudarna veta. Vi laddade med en dagens på en restaurang nära parkeringen, och sen hämtade vi en kundvagn. Sen tog åtminstone jag ett djupt andetag innan vi äntrade lågprishimlen, eller kanske vi ska kalla det helvetet?!

Redan tre meter in så fick jag väja för första tanten. Hon hade helt släppt uppmärksamheten från andra "trafikanter", när hon sett någon vara som hon bara måste ha. Och sådär fortsatte det sen några timmar framåt. Tar man det bara lugnt och inser att man får vänta lite här och där, så kan man klara sig till första fikastället med livet i behåll. Efter städ- och rengöringsprodukterna, så kom herravdelningen. Den gled vi igenom utan att jag blinkade. Jag kände att Erika nog kommer fastna på alla andra avdelningar, så det är ju dumt om jag uppehåller oss där. Det finns inte jättemycket att hitta där ändå.

Nästa avdelning var barnkläder. Vi inhandlade en overall på beställning och Erika, gravid som hon är, fick något speciellt i ögonen. Efter barnkläder var det leksaker och några presenter och julklappar klarades av. Men här fick man slita för brödfödan. Jag förvånas alltid när folk bara går rätt in framför en vagn utan att titta. Ibland har man lust att inte bromsa upp vagnen, utan istället lägga på sina 90 kg och trycka till lite extra. Skulle se rätt kul ut när tanten (nästan uteslutande tanter faktiskt) flyger in i högen med spel som står uppstaplade på golvet. Kan man få 5 minuter för trängning mot Geni-spel?

Efter leksakerna så har man kommit fram till fikahörnan. I med några mynt och skållhett kaffe och en politiskt korrekt chokladboll. 10 minuter på en pall och den tredje delen av den gamla klassiska ABC (Andning, Blödning, Chock) har lagt sig. Då är det bara att ta nya tag, hämta kundvagnen och rulla vidare. Damavdelningen, hårfärg, tavlor, lampor, badrum, mat och allt möjligt annat. Är man inte helt tagen efter en sån runda så...

Det hela avslutades på nedre plan, där vi hittar elektronikprylar, spel och annat. Äntligen tänkte jag. En avdelning för pappa. Men då blev minsann Erika trött "helt plötsligt". Det tog väl ganska exakt 2 mintuer och 15 sekunder, innan hon sa: -Älskling, jag är så trött - jag orkar inte mer.

Och eftersom jag är den underbara omtänksamma pojkvän, som alla trånar efter (läs: konflikträdd toffel) så avslutade vi den avdelningen per omgående. Upp igen och raka vägen till kassan. Snabb betalning och ipackning av kassarna i bilen. Sen lämnade vi lågprishelvetet för den här gången. Jag måste säga att jag tycker det är rätt kul ändå. Helhetsupplevelsen. Så länge man slipper köa för att komma in, så kan jag faktiskt tycka att det är en rolig tripp att göra. Men längre än så sträcker jag mig inte.

 Nä nu är det kvällen. Fred ut!

Kommentarer
Postat av: Lena

Härligt inlägg Peter!!!

man märker att du verkligen Älskar Ullared ;)



Ha det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback