Take off

Idag har det varit en rätt skön dag. Jag tittade ut genom fönstret och konstaterade att det var grått, det regnade och det såg lite blåsigt ut. Ett litet leende letade sig fram till mina läppar... Så skönt att se rusket, när man ska resa bort från det.

Igår testade jag på en ölprovning hemma hos goda vänner. Riktigt kul upplägg men jag körde, så jag zippade minimalt av de 15 sorterna. Belgiska öl stod på menyn och jag var överraskad hur ett 9%-igt öl kunde smaka så gott som det gjorde. Alla som testat elefantöl vet ju hur illa det kan smaka...

Riktigt kul upplägg och nästa gång ska jag se till att lämna bilen hemma. Nu gjorde det ingenting denna gång. Jag hade lite att fixa idag och kände att en rejäl bakfylla borde undvikas.

Runt 16-tiden började jag fundera på vad jag skulle ha med mig inför Thailand-trippen. 2 veckor i värmen och jag packade lätt. Min resväska är faktiskt mindre än mitt handbagage. Det är faktiskt en kabinväska... och då har jag ändå packat ner joggingskorna. Jag räknar med att man kan tvätta lite där nere och sen har jag ett nästan tomt handbagage oxå att lägga eventuella prylar man handlar in. Skall jag säga sanningen, så har jag faktiskt lagt necessären i Erikas väska, som faktiskt är ganska liten den oxå. Jag säger faktiskt... ni vet hur de är kvigorna! Hon kom lite stolt med en bh i högsta hugg och sa inte så lite stolt att hon hade "bantat" bagaget. Duktig tjej, sa jag och tänkte nåt heeelt annat....

Idag var jag på Telenor och signade upp mig på nytt abonemang. Tele 2 är ett minne blott. Snart åtminstone. Vi har fixat så att vi kan snacka gratis. Erika och jag alltså... det är ju faktiskt inte helt fel, eftersom större delen av min telefontid ändå spenderas med henne.

Har fortfarande inte fattat att vi är på väg. Känns stort. Med hela första säsongen av Lost i iPoden, så skall jag nog klara mig.

Skall bli skönt att trilla ur sängen på
Chada Beach resort och glida ner i poolen imorgon...



See ya in a couple of weeks!

Fred ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback