Reflektion kolon

Sverige är rätt bra ibland.

Kanske inte  när man sitter i bilen på väg till djävulsön och den stora biltillverkaren och mitt på Elfsborgsbron hör på radion att det denna morgon var extra mycket köer på just den leden. Jag tvekade länge om jag skulle åka via tingstads stolthet istället men tänkte att det kan nog inte vara så farligt. Som tur var så var det ingen exakt tid som behövde hållas, så jag fick bara lite mer avgaser som en bonus.

Kanske inte när man på väg tillbaks från djävulsön får ett samtal från en polare från Stockholm. Inga namn men han har inte den bästa framförhållningen. Men en kvarts framförhållning kan funka ibland. Hur som helst så slutade det med att jag satt på en uteservering i solen i svarta byxor. Varmt som satan. För jävligt... (läs: ironi).

Kanske inte när måsarna hittat ett nytt favvoställe att släppa sin övervikt på. Nämligen taket på min italienska skönhet; Alfan.

Kanske inte när man skall betala parkeringen i innerstan. 20 spänn timmen får väl ingen Stockholmare att lyfta på ögonbrynen men myntfacket är numera helt soprent. 

Kanske inte när månaden inte ens gått halvvägs och man redan bränt större delen av budgeten för maj. Inte så dåligt, men illa nog kan man väl säga. Tur att man inte har några dyra planer.

Annars är det helt underbart att bo i Sverige för tillfället.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback