Med en tekniker från Portugal

Var iväg med jobbet igår och skulle jaga citat till en utbildning jag jobbar på. Ett ganska känt fordonsbolag hade skrapat ihop någonstan mellan 150 - 200 biltekniker, som varit i stan under veckan. Igår var det presentation av den nyaste modellen med avtäckning och mat. Där fick jag slita hela kvällen (läs: äta mat levererad från restaurang Fond och sitta och småprata med en grupp Portugisiska herrar.)

Kul förresten att se ett gäng tekniker få se en ny bil. Det tittas liksom på lite olika saker än man är van vid. En kille stod t. ex. och tittade på dörren i någon minut. Alltså inte dörren i stort utan han tittade på skarvar och insidan och man kunde verkligen se hur han tänkte: -"Aha, de har satt fästet där... då får jag använda hylsa 9". Det togs kort på bilen, bagaget, motorn.

Samtidigt var det modevisning på scenen men när täcket föll från bilarna var det nog bara jag som tittade på de oerhört begåvade modellerna. Resten stirrade på bilarna och såg inget annat. Rätt kul faktiskt!

Det blev lite hektiskt mot slutet när jag intervjuade en massa tekniker. Hann med en tysk, en japan, en holländare, en amerikan, en engelsman, en italienare och en portugis.

Det blev sent innan jag kom hem och jag kunde skriva rent mina anteckningar. Jag stöp i säng vid midnatt. Hade ändå svårt att somna då hjärnan jobbat på högvarv med att plita ner allt.  

Så när tjejen i vanlig ordning började snooza någon trekvart innan hon skulle gå upp så kändes det som någon hade ställt sig på huvudet och hoppat på det några gånger. Det kändes som jag just hade tillbringat en halvtimme i torktumlaren. 

Om det är någon gång jag hade behövt konstgjord uppväckning så var det imorse. På något sätt lyckades jag kravla mig upp 10 minuter innan vi skulle åka. Håller fortfarande på att försöka inse att jag är vaken.  

Kan tyvärr inte citera den käre
Borat just nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback