Jag är ett fredagsbarn

I helgen satt jag uppe i en stuga i Ödsmål.

Jag var där med några vänner. Det blev tre rundor golf på Stenungsunds GK och avslappning och god mat i redan nämnda stuga. Det var tre olika dagar på golfbanan. Första dagen bjöd på lättare regn, den andra på strålande sol och den tredje på sol och ganska mycket vind. Det gjorde att det kändes som tre olika banor faktiskt. 86, 85 och 87 slag blev facit.

Men golfen var ju bara ett svepskäl, som det så ofta är, att träffa och hinna prata med kompisarna. När man går upp på morgonen och packar en bricka full med nysmörade äggmackor, ost- och skinkmackor, fil med flingor och kaffe och sedan traskar ut på verandan i solen och har den här utsikten:

image35


...ja, då är livet ganska enkelt. Det grillades olika sorters kött, mumsades på ölkorv, chips och annat tilltugg och det slår en hur bra man faktiskt kan ha det.

Efter den grymt sköna helgen så styrde jag Alfan hem till Götet igen. Väl hemma så tog jag och tjejen med oss en stor handduk och la oss i gröngräset utanför Carlanderska.

När vi blev hungriga trillade vi ner till Flying Barrel, där Milan - Inter avnjöts till en club sandwich ihop med en f.d. Superligatränare. Jag njöt men min älskade flickvän njöt nog bara av maten. Hon är totalt ointresserad av sport i allmänhet och fotboll i synnerhet. Jag fick förklara vad en hörna var för något och när hon frågade hur många perioder en fotbollsmatch hade, så förstår ni själva... hon är för söt! ...bokstavligt talat!

I stugan fick jag höra en grymt skön låt. Det är
Veronica Maggio som gick varm i stugan. Hennes senaste platta: Och vinnaren är ger en skön stämning. Den är soft. Bästa låten är Måndagsbarn. Själv är jag född på en fredag, jag var tvungen att kolla upp det.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken härlig utsikt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback