Den förtjusande fröken Maggio

Jag gick förbi Storan i helgen när jag tittade på Göteborgsvarvet. Då fick jag syn på en banderoll som aviserade att Veroncia Maggio skulle spela på torsdag. Den insikten sjönk in i huvudet men jag tappade ändå bort det tills igår. Då slog det mig igen. Jag måste bara gå.



Så igår bokade jag upp två biljetter. En för mig och en för en f.d. Superligatränare. Ska bli riktigt kul att se henne live. Speciellt nu när jag har lyssnat in mig lite mer på henne. Riktigt skön musik!

Jag satt på uteserveringen ihop med min flickvän och hennes syster. Dessutom var Emil med. Emil är 6 månader lite drygt och han fick sin första flört från en uppskattningsvis lika gammal tjej på bordet bredvid. Den lilla tösen försökte med alla medel att väcka Emils intresse men han agerade bara stencool, dreglade lite och tittade på allt annat än den desperata lilltjejen. Way to go Emil! Så ska dem tas! he he he...

Jag har hört av min kära flickvän att jag fått en konkurrent. En tvååring som just förstått vad en tutte är. Han, vi kan kalla honom Johannes, är lite småförtjust i min Erika och jag vet inte om jag skall ignorera det hela eller spöa upp hans farsa? Nä, nu skojar jag. Jag skulle aldrig ignorera en sån sak. Jag får väl vänta utanför dagiset och göra upp med Johannes vem som är min flickväns man helt enkelt. Man to man. Vi får duellera i välling eller nåt...

Tog inlinesen till jobbet idag och det var något darriga ben på herr Zellén idag. Milen satte sina spår. Men underbart att rulla fram genom stan över kullersten, spårvagnsspår och smala cykelvägar med grus och småsten på. Göteborg är ingen inlinesstad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback