Utsomnia

Ett klart tecken på att man har för mycket att tänka på är att man inte kan sova. Jag somnar som en gris varje kväll. Inga som helst problem, men jag vaknar mellan 4 och 5 på morgonen... varje dag. Sen är det hopplöst att somna om. Nu börjar det bli jobbigt på rikitgt. Idag fick jag nog och ringde läkarn, så där var jag och fick sömnpiller minsann. Blir en ny upplevelse men jag måste få en hel natts sömn snart. Det här funkar inte. 

Det håller inte att sova 5 - 6 timmar varje dag. Vad heter egentligen motsatsen till Insomnia? ...att man inte kan somna är ju Insomnia men att man vaknar för fort...

Som tur är så är det inte långt kvar till påsk. Då är det skidor i Sälen som gäller. Och det är inte skidåkningen som lockar mest... det är att inte behöva tänka på något eller ha några måsten i några dagar. Grymt vuxet att faktiskt se fram emot lite ledigt för att VILA. Blir det dessutom lite skönt soligt väder så blir jag ännu gladare.

Milan åkte ut med huvudet före. Inte helt oväntat. De har helt enkelt inte varit tillräckligt bra i år. Det lär hända en del i laget till nästa år. På tiden faktiskt. Att ha rutinerade spelare är ett måste för att lyckas i en turnering. Men att BARA ha rutinerade gubbar (ja, ok då... Pato är väl inte lastgammal) funkar inte i längden. Några måste ju vara heta oxå. Även om jag är sjukt imponerad över
Maldini. Hur gör karln? Han är ju 40 i juni.  

Ser ut som jag blir en man kortare på kompisar-som-bor-i-stan-listan. Allt lutar åt att Anton landar i Schweiz till sommaren. Hyfsad timing får man säga... för ingen har väl undvikit vart fotbolls-EM spelas i sommar eller? Jag är avis! ...vet inte vad ni känner? Förhoppningsvis får man chansen att åka och hälsa på om/när det hela blir av.

Nu är det saluhallen som gäller... är på jakt efter en riktigt god ost. Det är de små sakerna i livet som betyder så mycket...

En vecka kvar lite drygt till jag fyller 34. Känns inte jättestort. Bara ett år längre bort från de härliga tonåren. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback