Slutspel

Vem lägger tiderna för matcherna i slutspelet egentligen. På torsdag går första matchen mellan Pixbo Wallenstam och Dalen. Då sitter jag på handledarkurs ett stenkast bort från Lisebergshallen och våndas i 3,5 timmar. Inte nog med det. Match 3 går torsdagen efter, då jag sitter i bilen upp till Sälen. Vet inte om jag kan med och säga det här, men det är ju nästan så jag hoppas på att det går till fem matcher. Då får jag ju se PW - Dalen, inte annars.

I värsta fall får jag väl nöja mig med att se Pixbo i semin. För jag tror att Dalen får nöja sig med kvarten i år. Dalen är märkligt dåliga på att ta sig vidare i slutspel men det är ingen skräll att det är så. Inte med tanke på hur de spelar. Jag har sett få lag som chansspelar mer än Dalen och med Peder i spetsen så kan det bjudas underbar anfallsinnebandy. Men det är samma problem som England har i fotbolls-VM och -EM. Det hjälper inte att man spelar som världsmästare i två matcher, utan man måste göra det i alla matcher. Och chansspel håller inte i bäst av fem matcher. Nä, ok, de har inte bara chansspel såklart men de bygger sitt spel på mindre mariginaler än andra Superligalag. Jag tror på 3 - 0 till Pixbo faktiskt. Jurkan storspelar i kassen. Kom ihåg var ni såg det först!

Övriga matcher:
Warberg - Balrog.
3 - 1 i matcher till blivande finallaget Warberg. Balrog bjuds en seger men inte mer.

Storvreta - Capeiro
3 - 1 i matcher till Storvreta. Alla skriver upp Capeiro till skyarna för att de hade grym form FÖRRA  året. Hallå? Laget är inte så bra bara för att Sundbom säger det.  

AIK - Falun
2 - 3 i matcher till Falun. Alla tror att AIK ska ta det här. Inte jag. Falun gnetar och har allt emot sig. Det är livsfarligt att möta ett lag som är nederlagstippat. Något som AIK kommer märka inte minst. Jämn matchserie tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback