Are you talking to me, huh... do ya... golfpunk?

Ännu en dag på kontoret och de senaste dagarna har jag tagit korta dagar. Det finns en del att ta i men jag måste ju få bukt på sömnen. Om det är oron att Pixbo kommer åka ut i kvarten som ligger i bakhuvudet, eller något annat som håller mig våndandes på nätterna låter jag vara osagt.

Antagligen är det Milans värvningsplaner som är mest intressanta. Undrar vem som efterträder Carlotti till nästa säsong. Lippi har det pratats om länge och Mourinho har nämnts av näst intill alla tidningar man läst.... men då har det spekulerats i att "the special one", som han omnämns i Gazzettan, är klar att ta över rodret i vilken av storklubbarna som helst. Real Madrid, Barcelona, Milan, Juventus... ja listan är lika lång som det finns topplag. Tror inte han hamnar i Milan ändå. Efter att ha sett Arsene Wengers jobb i Arsenal, så skulle jag vilja se den coole fransmannen på bänken i Milan. Den mannen vet när det är dags att dumpa ålderstigna ohungriga spelare. Mycket imponerande att se hans jobb i Arsenal.

Vad händer i IBF då? Pixbos tilltänkta division 1-lag har slarvat bort sin chans och nu ränsas det ut i truppen. Åtminstone vad jag hört. Jag har inte ens orkat höra mig för, då jag helt tappat intresset för att lira själv. Undrar hur många gubbar som är kvar nästa säsong. Den som lever får se.

Igår följde jag med den f.d. Superligatränaren till World of golf och Golfpunk's driver test. Halva Pixbo var där, vilket inte är speciellt konstigt. Möllersten, Nyth och hela magget/golfpunk-redaktion höll i trådarna såklart. Det var tätt med innebandyfolk med Pixboanknytning. Det bjöds på varmkorv, tidningar och så fick vi hamra testeronladdade drivers ut i den råkalla natten. Under infravärme som tur var, för det var riktigt bistert. Men klubborna värmde och skönast igår var Nike Sasquatchen eller Cobran. Alla fick betygsätta klubborna och det var otacksamt för första klubban jag slog med. Jag har ju inte hållit i en golfklubba sen september nån gång tror jag. Men kul var det och lusten att komma igång med golfen igen är oerhört stor. Jag väntar på ett nytt skaft till 52-gradaren, efter ett smärre raseriutbrott i somras. Den kommer vilken dag som helst. Sen väntar vi bara det sista bakslaget av vinter, innan det är dags att varva upp golfsäsongen.

Kollade med min Personal Trainer (PT) var han höll hus igår.
Abu-Dabi-Janne var tyvärr i Marbella med sitt Elfsborg, och min PT får ta tag i min träning igen när han behagar äntra de kallare breddgraderna igen på tisdag. Nysatsning även på träningen alltså, och det är ett måste för att få ordning på sömnen och den begynnande frosseri-kroppsformen. Jobba-jobba-jobba och inte-träna-inte-träna är ingen bra kombo!

När jag stod och hamrade drivers (lite snett och lite kantigt) så funderade jag på att skriva ett resereportage om den kommande grabbresan till Amsterdam. Det skall spelas golf till sommaren nämligen. Kanske kan vara nåt för Magget/Golfpunk? En liten check på hur Holland funkar som golfresmål kanske? Resereportage är något som alltid lockat. Att få resa och skriva samtidigt är en svåröverträffad kombination.

Kommentarer
Postat av: Koppen

Äntligen...Jag har hittat ett stavfel i din text.

2008-03-10 @ 19:53:40
Postat av: Zellén

Vilket stavningsprogram använde du för att hitta det felet? he he he...

testosteron eller?

2008-03-11 @ 14:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback