Woody på Liseberg

Efter jobbet igår och lite mat med fotboll, så tömde jag och tjejen myntburken och trillade ner för backen till det lokala nöjesområdet. Målet var spelhuset som ligger precis i början av området inne på Liseberg. Det blev galoppbanan, Starwars-race, basket, flipper och allt annat som hör till. Riktigt kul att leka lite... och man förstår varför Liseberg har så många choklad- och godis-hjul överallt. 3 - 400 kr in varje gång hjulet snurrar och ut med en stjärnvinst som de pröjsar typ 25 spänn för. Bra business. Jag funderar på att öppna ett chokladhjul på min pakering på Utlandagatan. Fånga upp de förbipasserande och få dem att spela bort sina växelpengar och lite till. 

Av alla olika spel på Liseberg så har jag en favorit. Woody. Ni vet den där lådan med fem bultar eller fem grodor som poppar upp slumpvis och så skall man klubba ner dem med en hammare/slägga. Skitkul. 540 poäng på 25 sekunder behövde man för att vinna ett förstapris. 54 träffar alltså och den lilla apan är din. Jag la en tia och apan gav jag till min älskade flickvän som la den till samlingen. Hon fick även en nyckelring från galoppbanan, där jag slog henne med 8 hästlängder typ. Hon gillar tydligen att låta mig vinna... :-)

Italien gör ett nytt försök ikväll. Men eftersom jag skrev att jag hejade på Italien på min msn-kommentar senast och dessutom skrev jag heja Chippen inför Sverige-matchen, så börjar jag fundera på om det gått troll i mina lyckönskningar. Vidskeplig? ...äh... inte så farligt. Men 0 - 3 och en bristning senare så tar jag till alla medel.

Så: Heja Rumänien. Chivu kommer regera den här tillställningen!

Nu får vi se om det funkar...

*****************************************************************************

På min raska morgonpromenad till rehabträningen och jobbet, så fick jag syn på något som vi s.k. modepoliser brukar kalla ett stilistiskt självmord. Jag var bara tvungen att föreviga detta med mobilkameran.


Jajks! Kolla killen till höger. Titta riktigt noga. Rutig skjorta... helt ok. Rutiga shorts... helt ok. Men tillsammans... fy fan. Jag vände bort ansiktet i avsky men den starka minnesbilden ville inte lämna näthinnan. De vita tubsockarna och den svarta kepsen med helt rakt brätte, som nån hiphop-wannabe superstar fick mig att må fysiskt dåligt.

Stilpolisen säger. -"Be there AND be square.... but not on your shirt and shorts at the same time...."

Kommentarer
Postat av: Ailoanastasia

Hi, I just wanted to say that I really like your site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback