Ståckhåååålm har blivit kallt

Först måste jag bara delge mina tankar, då jag såg Luca Toni inför matchen mot Spanjackerna. Så fort jag såg hans förväxta moppemusche a la Tyskland, så tänkte jag för mig själv: Helvete, det här går aldrig. 

Och mycket riktigt. Noll mål-Toni lyckades inte i den här matchen heller och längtan efter en gnällig, egotrippad Inzaghi har aldrig varit större. 

Dessutom så åkte vi dit på straffar mot den där idioten Aragones. Varför han är en idiot? Han är en rasist ut i fingerspetsarna och jag klarar inte av rasister. Hans påhopp på det Holländska laget för några år sen var oförlåtligt. Men Spanien var bättre och Italien var inte värda att gå vidare. Punkt slut. 

Vem ska jag heja på nu?

Ståckhålm som sagt. Jag har varit uppe i några timmar och hittills har blivit tilltalad av en glad skåning på pubben där jag käkade lunch. Han frågade om golfklubborna som jag hade inpackade i resefodralet och sökte så mycket kontakt att jag naturligt intog försvarsställning. Typiskt svenskt... men så var han ju skåning. Jag och Aragones... vilket par. :-)

TDB står för dörren. En resa där 8 grabbar kämpar om att inte komma sist och "erövra" en överraskande ful träbock. Tour De Bock föddes någonstans i en presentation där talaren fick en Helsingebock tror jag det var. Så hiskelig att den slutade som vandringspris till den största förloraren. Go figure!

Mer än så avslöjas inte om denna resa, denna mystiska dimhöljda resa. För att veta mer än så måste man vara invald i denna mycket exklusiva skara. Inte helt lätt bör tilläggas. På 10 år har vi bara haft en gästspelare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback