...in en ny backlinje som håller korpen-klass.

Jag hade mina farhågor om Italien och att jag skulle vara nöjd med ett gnetigt Italien som spelade hem en poäng men Holland visade fin effektivitet och en inställning som var klasser bättre än världsmästarna. Det började ändå rätt bra tyckte jag. Di Natale visade framfötterna men det märkliga och korrekta ledningsmålet följt av ännu ett misstag i backlinjen och 2 - 0 var lite för mycket för di blåe. 

Att Cannavaro och Nesta skulle vara SÅ saknade. Cannavaro är ju 1,5 back och hans frånvaro syntes rätt tydligt när en djupledsboll slogs bakom backlinjen och Van Nistelroy kom fri. Hade Cannavaro varit på plan hade han löpt ikapp bollen vänt upp och spelat upp bollen i samma rörelse med sin stelopererade rygg och bränt av några väl valda tillrättavisanden till sitt slappa mittfält som lät holländaren som levererat passningen få jobba ostört. Nu fladdrade en blek Materazzi (eller var det Panucci?) hemåt men alldeles för långsamt. Att man inte lyfte ut Ambrosini och Camoranesi tidigare är för mig en gåta men Grosso, Del Piero och Cassano var ju faktiskt friska fläktar in. Men men. Bara att gratulera det bättre laget. 

Hoppas nu att Donadoni kan få ihop en fungerande backlinje. Ser mörkt ut måste jag säga... Zambrotta såg bra ut. Men han var ende back som fick godkänt. Hans vricknig på offensiv kortlinje förbi Kuyt skulle jag vilja se av Micke NIlsson. Ja tjenare...

Msn:ade med Tartacla... hon kallar sig så. Claudia heter hon och är ihop med bästa kompisen nere i Milano. Hon undrade om Fröjdfelt hade rätt på 1 - 0 målet. Enligt tv4 så var det rätt och jag köper att Panucci upphävde offsiden. Lite märklig situation ändå men troligtvis korrekt va? 

Ska vi tro att backlinjen nästa match är den samma som avslutade dagens match? LIte offensiv kanske men vad är alternativen? Chiellini lär ju inte få chansen och Materazzi var ju helt urusel. Gå ner på tre fungerande backar kanske istället... de har ju inte så många som håller. 

MÅste ändå säga att matchen var grymt underhållande! Men så hade jag sett Rumänien - Frankrike innan. Man förstår ju varför det kallas dödens grupp. Det var helt ärligt svårt att hålla sig levande efter den s.k. underhållningen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback