Dinho är här!

Fortfarande så har inte minnena och sömnbristen från Sommarskolan ebbat ut. Sömnen är inga problem att hitta tillbaks till och minnena får gärna sitta kvar hela året. Det är minnen som man kan leva länge på. 

Hade under veckan ingen större koll på omvärlden. Jag hann titta in i ett sportblad nån gång mitt i och kunde konstatera att det inte hade hänt så värst mycket. Det var lite rapporter från Brösvenskan och som vanligt lite rykten om diverse stjärnor som skulle (helt säkert enligt rykten) gå till Chelsea, United, City, Inter, Milan eller Juve... suck. En tidning i Uzbekistan skriver att troligtvis kommer Ronaldo gå till Real och så snappar Bladet upp detta och skriver att nu är det klart!. Dagens journalistik är mer önsketänkande än fakta. Men tydligen så säljer det lösnummer. 

Ett rykte som ändå till slut visade sig sant var det om Ronaldinho. Il Gordinho, som han har kallats i press, har äntligen tagit sitt förnuft till fånga och tagit steget över till min favoritklubb: Milan. Men så sent som igår såg jag att han var på väg till City i se och hör. Skit samma. Det kan bli årets värvning. Om Dinho hittar leendet på Milanello, så har Milan gjort århundradets värvning. Tror att alla är nöjda med övergången utan Clarence. Vart skall han spela nu? Kan de lira ihop? Ja, varför inte. 

Startuppställning nästa år kan se rätt kul ut. 

Abbiati (mv)
Oddo, Kaladze, Maldini, Jankulovski
Pirlo, Gattuso, Seedorf, Kakà
Ronaldinho, Pato

Vilket jävla mittfält. Pirlo, Seedorf och Kakà är ju rätt hyggliga. Och Gattuso som städtant och hjärta. Jag längtar till nästa säsong redan nu. Tänk om Ronaldo skulle skippa några drinkar på ibiza och komma i form oxå. Rätt hygglig inhoppare ihop med Pippo och Paloschi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback